Jag är en Cocker Spaniel

Jag är en sådan klyscha. Klart jag är en Cocker Spaniel i testetGokvälls hemsida.

Så här säger de (det färgade anser jag stämma överens med mig);
Cocker spanieln är en av världens mest uppskattade och populära
hundraser. Det är en sportig och aktiv sällskapshund som passar bra i
de flesta familjer
. Den är robust, snäll och barnvänlig men kan också
vara något egensinnig. Men det är också en ras med ganska stor
arbetsvilja
, energi och livsglädje så den rekommenderas helst till
familjer som är lika aktiva som hunden själv. Rasens särprägel kan väl
beskrivas att vara dess utpräglade sociala och livliga väsen. Det är en
hund som alltid följer sin ägare med stor hängivenhet och glädje.
Dessutom har den en enorm aptit på livet och de flesta ägare kommer att
upptäcka att den har lika stor aptit på mat! Detta är en ras man måste
vakta annars äter den sig lätt till en övervikt. Cocker spanieln har
också ett stort behov av kroppskontakt och närhet.

Apropå Gokväll så är jag ju en sådan kärring som tycker det är ett trivsamt program (speciellt då Joachim Vogel är programledare). Höll på att somna i soffan efter exta-extra lång promme + middag men tvingade mig att hålla mig vaken för att se de härliga inslagen om Kina + Eva Dahlgren. Å, ett sånt kreativt rum som Eva har vill jag också ha. Men jag klagar inte.

Kommentarer

Anonym sa…
Haha... jag blev också Cocker Spaniel. :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Frustrerad tjur