Arbetsansökan

Jag behöver ett nytt jobb.
Vänligen ge mig ett.
Jag är mycket lojal och arbetar hårt, vilket jag också vill ha något för (till skillnad från min nuvarande situation).
Jag är bra på att samarbeta men sköter helst så mycket som möjligt på egen hand.
Språk, grafik, layout, webbdesign, miljöfrågor, musik och det mesta som är arty är sådant som ligger mig extra varmt om hjärtat.
Min styrka är kombinationen av ok teknisk läggning, ett konstnärligt öga samt uppfinningsrikedom.
Jag är inte stresstålig och jag kan inte ha alltför många bollar i luften*.
Jag kan inte räkna och jag vet ingenting om sport. Lär mig dock snabbt och lätt (nja, kanske inte att räkna).
Jag önskar arbeta dagtid, vissa helger är ok. Kvällstid fungerar också om arbetsplatsen är hundvänlig. I stockholmstrakten. Vid långtidskontrakt kan jag tänka mig att flytta.

Jag är ett kap.
Kontakta mig på kiremik@gmail.com

Kim Milrell

Denna ansökan är aktuell så länge detta inlägg ligger kvar i denna blogg.

*Den som myntade detta uttryck borde bestraffas.

Kommentarer

Anonym sa…
Ärlighet varar längst! En super ansökan. Du kan ju generera jobb på det sättet. Du alltså. Knappast många andra. ;o)
Aronson sa…
Åååh, vad jag önskar att jag kunde anställa dig. Du låter verkligen som ett kap!

Lycka till!

=D
eurofivestar sa…
Håller med Aronson.

Jag blir så less på arbetsgivare som inte förstår och inte kan utnyttja de talanger de har. Och du är begåvad och har talang.
Någon någonstans kommer att ha ett jobb åt dig så du kan lysa som den stjärnan du är.
Ponte sa…
Man kan inte anställa dig per timma och betala i natura?? Ärligt talat Kim darling, vi borde starta eget du och jag, det enda vi saknar är en bra säljare... Företagsnamnsförslag 1: farbröder i korsett :)
Kim da Costa sa…
Hobbes - I love you. You I love.
Aron - Tack, baby.
Euro - Så fint sagt. Tack!
Ponte - Hmm... Det är inte helt uteslutet.
2. Mätta farbröder.
Jerry sa…
När jag tänker på dig efter att ha läst din jobbansökan så är det just starta eget som kommer upp. Egen nisch som bär.

Du skall inte vara kopplad, du skall vara din egen. Skapa och dela med dig till andra av dig själv.
Anonym sa…
Du kan få bli min tvätterska! Alltså du ska tvätta mina kläder o så.. inget annat.. =)
Anonym sa…
Ja men ska vi inte öppna hunddagis då?? Det vore väl mysigt! :)
Kim da Costa sa…
Jerry - Hade jag kapital så...
Tennis - Gärna. Om jag överlever på lönen så.
Honk - Det låter inte helt fel. Ganska underbart faktiskt. JA!
Anonym sa…
haha det är verkligen ett intressant uttryck det där, men det sjuka är att jag skulle kunna använda det där då det är mig på pricken. men jag får skriva om just stresståligheten och förmågan att ha många saker i görningen samtidigt.. jag tror att du är ett kap och jag hoppas du hittar ngt som är bra! själv hatar jag mitt jobb som pesten.
Kim da Costa sa…
Varga - Då är jag glad för din skull. :) Men vi måste hitta bättre jobb.
Nisse sa…
Att starta eget behöver inte innebära att man ska ha kapital. Det har inte jag. Om jag kunde så skulle jag anställa dig :0)
Kim da Costa sa…
Nisse - Jag ska kolla mina möjligheter. Snart kommer ditt företag blomstra! Då kan du anställa mig.
Anonym sa…
Varför kunna räkna när det finns miniräknare?
Anonym sa…
Hade det inte varit lättare att bara lägga ut en bild av dig själv med undertexten "sugardaddy wanted"? För varför arbeta för pengarna?
Kim da Costa sa…
Henrik - Det undrar jag också.
Jontas - Tsss! Jag skulle iofs trivas som hemmaman.
Anonym sa…
Du verkar kunnig!
Kim da Costa sa…
Draktanden - :) Tack. Jag är nog lagom bra på ganska mycket men inte bäst på något. Tyvärr...
eurofivestar sa…
Du är åtminstone bäst på att vara Kim M. Och det räcker mycket långt.
Kim da Costa sa…
Euro - You're such a fab one. :)
Anonym sa…
Du, jag har ju tryckt in en "jobbsökarbok" i bokhyllan på vårt kontor. Kolla gärna i den för att få lite tips på vägen. Jag tycker att du är värd ett bättre jobb och det har jag sagt också! *kram* /Kollegan
Kim da Costa sa…
Kollegan - Tack, baby. Jag veeet. Tack.
Oswald sa…
Helt seriöst, darling så skulle jag säkert kunna fixa ett jobb till dig...
...men jag är inte säker på att jag skulle vilja ansvara för att du skulle vilja jobba med det vi gör.

Vi kan ta ett snack i helgen.

Underbar ansökan annars.
Kim da Costa sa…
Oswald - Let's talk some business!
Jerry sa…
Du ser... dörrar öppnas...kul!
Kim da Costa sa…
Jerry - Vi älskar dörrar som öppnas! Speciellt garderobsdörrar. ;)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur