Lunchblogg

Tillbaks från dagens lunch; currynudelsoppa med kokta morötter och grillade vitlöksklyftor. Simpelt men smarrigt.

Har jobbat med WD - ett lyckopiller i litet format med enorma bröst - som just skuttade iväg till något jippo med indonesiska ambassaden. Det är tur att man har bra kollegor.

Har kollat en del i tidningar och magasin som jag inte bläddrat i under hela min frånvaro från detta bygge. Vi har annonser i en drös tidningar och har därmed en enorm hög skvaller- och modemagasin här på kontoret. De äcklar mig faktiskt. Ett magasin som Stureplan som listar de 100 mest stilsäkra människorna i stockholmsnatten. Vem bryr sig? Eller blaskorna med amerikanska tonårsstjärnor... Alla ser likadana ut och vem bryr sig? "St Tropez - är världens främsta jetset-ort förstörd?" Vem bryr sig? Libanon bombas sönder och samman i just detta nu. Libanon är förstört.

PK inlägg, jag vet, men allvarligt talat. Tänk om folk kunde bry sig om lite mer väsentliga saker. (Ja, jag älskar yta och fina saker men balans är ordet.)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur