ABC

Utmaning jag fann hos Torpedo.

A is for age
: Trettioett (!)
B is for booze of choice: Whisky.
C is for career: Kontorsarbete betalar räkningarna, konstnärliga sysselsättningar hjälper mig att uthärda detta liv.
D is for your dad's name: Samma som mitt andranamn men oförsvenskat.
E is for essential items to bring to a party: Bra musik (eftersom jag ändå alltid får rollen som musikansvarig).
F is for favourite song at the moment: "Pavement Cracks" - Annie Lennox.
G is for favourite game: Alfapet och Uno (de enda spel jag spelar överhuvudtaget).
H is for home town: Hemstad: Stockholm, födelsestad: Borås, genernas-ursprung-stad: Vasa.
I is for instruments you play: Jag plingar loss på min gamla 80-talssynth!
J is for jam or jelly you like: Nej, nej. Jag är för sälta, mot sötma.
K is for kids: Vill ha barn/Vill inte ha barn som jag fyllt i på Qx.
L is for living arrangements: Jag har slutat med sånt.
M is for mother's name: Samma som min systers men oförsvenskat.
N is for name of your crush: Jag har slutat med sånt.
O is for overnight hospital stays: Aldrig övernatten. En gång på akuten. Många gånger på ehm.. Venhälsan.
P is for phobias: Små skrymslen, som undersidan av hatten på en svamp. Och alla typer av småkryp, speciellt maskliknande varelser.
Q is for quotes you like: Words are like weapons - the wound somtimes. (Cher)
R is for relationship that lasted the longest: Två år. Två gånger!
S is for sartorial style: Just nu är jag sunkigare än vanligt.
T is for time you wake up: Beror på arbetet. Senast 10. Tyvärr ofta 05:30.
U is for underwear: Inget sladdrigt (det vore ju som att ha en bh som hänger vid knäna, what's the point, liksom).
V is for vegetables you love: Allt. Som vego skulle det vara svårt att få det att funka annars...
W is for weekend plans: Arbete.
X is for x-rays you've had: Hjärnan röntgades för ett år sedan. Utöver det endast hos tandläkaren.
Y is for yummy food you make: Kryddstarka indiskinspirerade sörjor.
Z is for zodiac sign: Bock.
Å är för åt dem som du vill skicka listan vidare till: Den som är lika uttråkad som jag är just i detta nu.
Ä är för älsklingstrend: Är inte så mycket för trender. Föredrar things that last.
Ö är för en önskan just nu: Ett välfyllt bankkonto.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur