Karaktär 2

Här fortsätter min presentation av karaktärerna som förföljer mig.

Bettan är en sorglig typ. Hon är 29, bor ensam med sin katt i en sunkig, inrökt lägenhet i Solna och hon har aldrig haft eller ens på allvar försökt skaffa sig ett jobb. Bettan har råttfärgat, stripigt, halvlångt hår och är enligt egen utsago "kraftig, tjock, fet". Bettan lider av social fobi och trivs således bäst i hemmets lugna vrå. I och med att åren gått har hon dock börjat sakna något i sitt liv. Eller någon snarare. Därför är hon nu på jakt efter en man som är som hon själv. Hon raggar på nätet men tackar nej till en fika på stan eftersom "kaffekoppar med små öron gör henne darrig och nervös". Därför bjuder Bettan hem sina dejter. Hon ber karlarna ta med sig "en hamburgermeny, extra allt och ett sexpack folköl", sedan sitter de där i den inrökta lägenheten och ser en sopig actionrulle på Canal+.
Bettan är en van lögnare. Hennes livslögn är att hon varit med i en reklamfilm för en östeuropeisk hamburgerkedja. Hon har till och med photoshoppat ett bildbevis.

Nästa gång: Mona

Karaktär 1

Kommentarer

Rexxie sa…
Hmmm, det låter nästan som en beskrivning av mig (fast jag har ett jobb, och dejtar inte...)
Kim da Costa sa…
Hahaa, Rexxie, det tror jag inte på!
Rexxie sa…
Vi gör en liten checklista:
* 29 år - näpp, ännu äldre vilket inte är en fördel
* bor ensam - check
* jobb - jodå, alldeles för mycket
* råttfärgat, stripigt halvlångt hår - check (förutom halvlångt)
* kraftig, tjock, fet - njae, men känner mig så i alla fall
* social fobi - dubbelcheck
* hemmets lugna vrå - check
* börjat sakna något i sitt liv - check
* på jakt efter en man - check
* fika på stan - skulle jag aldrig tacka nej till, hänga på caféer älskar jag
* bjuder hem sina dejter - vilka då sade du?

8 kryss av 11 möjliga....
Kim da Costa sa…
Just det där med fikan på stan är avgörande. Bettan skulle ALDRIG fika offentligt!
fan. det är dejtandet jag faller på.. ;)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur