Onsdagstjatter

Foto: Kim M / Sebbes öron

När Sebbe äter (annat än torrfoder) kan man smart nog vika bak hans öron så de inte blir kladdiga :-) Och han äter gärna och mycket (precis som jag).
Bästa låten just nu: Emma Buntons All I Need To Know på sprillans nya albumet Life In Mono.
Jag har väldigt svårt för folk som skriver eller säger "bla, bla, bla, killen!" till mig. Det låter... konstigt. "Grabben" är dock snäppet värre men inte lika vanligt förekommande.
Mustasch är lite kul... Jag kanske borde skaffa mustasch.
Jag längtar efter min säng. Visst, Hundvakten har en härlig soffa men inget går upp mot den egna sängen.
Ingen action på grannfronten. Igår stod hans sambo och vevade i en gryta i en kvart. Mer upphetsande än så blev det tyvärr inte. (Noterade att han har snygga händer. Jag är mycket uppmärksam på detaljer.)
Massören som hyrt in sig på vårt kontor kom in i morse och sa; "Kim ser pigg ut". Och det gör jag. Min dygnsrytm är bättre än någonsin pga jag 1) har fasta arbetstider, 2) har ett arbete som inte ger mig ångest, 3) inte har något destruktivt kärleksliv
Jag vill tappa lite vikt. Min tid med antidepressiva gjorde att jag svullade upp en aning. Gym ger mig däremot enorm ångest (stå där och spänna sig bland folk) och simhallar känns som porrhålor, så vad ska jag göra? Jag kanske ska börja promenera till jobbet? Då får jag kliva upp klockan fem varje morgon men det kanske skulle funka..?!
Jag måste ringa och begära ut mina betyg för webbdesignkursen men det känns så himla jobbigt att ringa. Jag hatar, hatar att telefonera.
Jag måste skaffa nytt pass så jag kan hälsa på min syster + guddotter i Ungern.
Heter det mobbing eller mobbning? Förut sa jag mobbning men nu säger jag mobbing.
Säger ni kex eller schex? Innan min västgötska automatiskt övergick i något slags stockholmska sa jag schex men det låter väldigt konstigt numera. (Jag lämnade Västergötland när jag var 15.)
Jag har bestämt mig för att ha nyårsfest/födelsedagsfest i år (efter förra årets avbrott). Mina fester går inte av för hackor.

Kommentarer

Oswald sa…
Bajs. Jag som alltid säger "grabben" till folk.

Nyårsafton... Vad dumt. Då kan jag ju inte komma.
*fniss*
Aronson sa…
Oj, vad mycket det var att bemöta/svara på här...

1. Jag gillar när folk säger "grabben" eller "killen" till mig. Det låter som att jag är en i gänget då.

2. Mustasch är apfult!

3. Promenera är väldigt bra. Och att äta rätt...

4. Måste du ha pass till Ungern? Har inte de skrivit på schengenavtalet?

5. Det heter mobbning. Mobbing är den engelska varianten.

6. Jag säger schex. Det är småländskt och fint... =)

7. Ähum. Jag vet inte om jag är uppbokad i nyår...

;-)
Kim da Costa sa…
Oswald - Du får så klart kalla mig vad du vill...
Aronbaby - Det där med pass, det känns bara som en bloody myt att man inte ska behöva ha det utanför Norden. Naturligtvis är du välkommen på fest :)
Anonym sa…
I vilket fall behöver du istället för passet ett nationellt id-kort, som kostar typ lika mycket och ansöks på samma ställe som passet.

Så ett blodrött pass är lika bra att slå till med på en gång. Så funkar det i bloody we-drive-on-the-left UK också...

Äsch då, nyårsafton - gipsad i norrland...
Aronson sa…
I Tyskland visade jag bara fram mitt vanliga körkort och det gick jättebra...

=)
Aronson sa…
Och, förresten: tack.

=)
Kim da Costa sa…
Aron - Det är bara för att tyskarna älskar en vikingahunk som du.
Anonym sa…
Grabben får mig att känna mig very obekväm.. vem talar dom om lixom!?
Klart du ska skaffa Musche, fixa en kopia av Alexander Bards och det blir garanterad succé!
Ninde sa…
Håller helt med kloka aronson på punkterna ovan. Utom 6 (!) ska vara kex ju..

Men mustasch är jättefult på nästan alla utom farfar/morfar generationen. Hade mustasch skräck som liten, alla skurkar på film hade ju det...
Anonym sa…
tja bror!!jag säger schex och schiosk men jag säger inte shuken=kuken
Anonym sa…
DET HETER KEX!!
Blev så upprörd över detta, så jag glömde bort resten av ditt inlägg... *s*
Torpan sa…
Låter som en helt förträfflig dag det där ju. Och självklart uttalas det "schex" på bredaste skånska från detta hållet. :D
Anonym sa…
Det heter Kex! Vet ni vad!
Kottemor sa…
Hmm,slicka tallrikarna låter ju praktiskt,men den där lilla loppan jag har hade väl varit mätt efter en så känns ej lönt...;)

Hundöron har många möjligheter.

Motion är svårmotiverat,jag har gått upp 6kg sen bikinisäsongen!!!
Galet.
Har därför införskaffat Carmen Elektras sån där Strip workout,blir nog en höjdare,ha!
Enda som fanns tillgänglig den dagen jag bara kände att jag MÅSTE börja träna när man ej kom i favvobyxorna längre:(

...jag kan ju ordna en kopia så kan du ju också workouta,kanske sku bli lite mer action på grannfronten då:)
Kim da Costa sa…
Kottemor - Ha, du måste recensera Carmen Electras apparat!
Anonym sa…
Åhh, mustasch kan vara lite sexigt! Och jag säger definitivt kex!
Kim da Costa sa…
Jag visste väl att Honky skulle tycka som jag ;)
Anonym sa…
Ungern är inte Schengen förrän 2008, så det är nog bra att ha med sig passet om man vill komma in...

Schex, schiwifrukter och schetchup
Kim da Costa sa…
Japp, Ponte, jag googlade på det :)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur