Söndagsbitar

Det kändes väldigt konstigt att sova ensam i natt. Ingen Sebbe som hoppade upp i sängen och krafsade med framtassen på min axel för att få krypa ner under täcket. Igår kväll när jag satt framför datorn (på min gnissliga stol) rörde jag mig långsamt för att inte väcka hunden. Men han var ju inte hemma.

Har laptopen med mig jobbet. Rensar ut en massa skräp och sorterar texter och bilder i logiska mappar. Det är sånt man aldrig gör så jag passar på under strötimmarna en oktobersöndag på kontoret. Hittade en massa tantnoveller jag glömt att jag skrivit. Läste dem med spänning...

Ser på Nyhetsmorgon Söndag med Tilde de Paula. Så många klagar på henne men jag tycker hon är smashing.

Nu ska jag sörpla i mig en varmakoppen. Jobba. Luncha. Åka och hämta hem Sebbe.

Känner mig ganska glad och harmonisk idag. Nästan lycklig. Det är bra.

Kommentarer

Nisse sa…
Tantnoveller... det lät väldigt intressant. Kan inte jag få läsa?
Kim da Costa sa…
Vildis - Har lagt ut några på hemsdian. Gå in på kim-m.com och klicka på Texter. Där finns länk. Det kommer mera :)
Anonym sa…
Ah... kul. Kilar dit genast :0)

V

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur