Utmaning

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
Skall jag då föra din son tillbaka till det land som han har lämnat?

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En växt. Fikusaktig.

3. Vad var det senaste du såg på TV?
Bazar på TV4+. (Värdo.)

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
23:20 (jaha 23:36).

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Alphaville "Forever Young".

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Var på cykeltur.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Passion Of The Christ.

8. Vad har du på dig?
Blå enormt sexy jeans och svart tröja.

9. Drömde du något i natt? I så fall - vad?
Något halvsorgligt.

10. När skrattade du senast?
Med hunden i soffan för ett par timmar sedan.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Madonnas guldskiva för "Frozen".

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Inget utöver det vanliga.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Utmaningar är alltid bra.

14. Vilken var den senaste film du såg?
Passion Of The Christ.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
En trea.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag vågar inte.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Jag skulle ge alla mat och husrum.

18. Tycker du om att dansa?
När jag har druckit - ja.

19. George Bush?
När han var ung var han en babe. Nu - nej, tack.

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Birgitta och Margareta. Några pojkar blir det icke.

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Har gjort och skulle kunna göra igen.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Det var på tiden.

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Oswald, Honken, Aronson och Planström.

Kommentarer

Torpan sa…
*garv* "det var på tiden" Bra svar! Hur var Passion of the Christ förresten? Velat se den sen den kom ut, men aldrig gjort nåt åt det hela...
Aronson sa…
Jag skrev en egen lista på din utmaning, men hann inte publicera den innan mitt Möte. Efter mötet raderade jag allt jag skrivit. Det kändes helt plötsligt inte viktigt. Jag får se om jag orkar återkomma...
Kim da Costa sa…
Torpedo - Passion är helt ok. Lite mörk och skrämmande men bra gjord. Språket imponerar framförallt.
Aron - Jag förstår. Ja, det gäller ju att prio.
Oswald sa…
Hmmm.
Kimpan...jag tycker ju sådant här är så tråkigt.
Kan vi inte ta en öl någon dag så kan jag berätta bara för dig istället?
Å så kan vi utmana alla snygga kap i baren att svara på frågorna också.
Anonym sa…
Jag lånade listan lite...:)
Jag gjorde det här .. för flera månader sen.. kommer inte ihåg vilken månad, så du får leta upp den i mitt arkiv.. ;)

Om jag nu inte gör en ny helt enkelt. Hm. Får se. Puss!

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur