Vård av sjuk hund

Foto: Kim M / Hemmakväll

Idag är Sebbe sjuk. Det började redan igår. Han hade kräkts i soffan, upptäckte jag till min förskräckning och idag hände det igen. Han hade just hämtat bollen ("Sebbe hämta bollen") och stod stolt med den i munnen på väg till köket då bollen flög ur munnen med en efterföljande pizza som resesällskap. Sedan drack han vatten (enormt mycket) och nu vilar han. Det måste bero på att jag bytt foder. Köpte något jag tyckte verkade smarrigt och lyxigt men nej, Sebbe vill ha sin sörja från Netto.

Tags:

Kommentarer

Anonym sa…
Mm det där med maten verkar dom små liven vara petiga med.
Min Nova spydde en hel natt när vi bytte.. vi fick ha en spy hink framme och sätta fram när vi hörde att det var på gång.
Kim da Costa sa…
Ja, det är ju så. Sebbe äter dock det mesta med god aptit men viss sorts mat ivrigare än andra.
Nisse sa…
Stackars vovve. Inte lätt med sjuka djur. Hoppas han blir bättre snart.
Anonym sa…
Visst vore det bra om man kunde få vara hemma med vård av sjukt barn. Hade sjuk hund under flera veckor i våras, tur man har en snäll mamma!

Hade gott!
MVH Anna

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur