Inkompetenta jävlar

"I New York hade borgmästaren fått sparken imorgon", skriver Fredrik Virtanen och efter min mardrömnatt är jag asförbannad. Herregud, vad är det, 3-4 cm snö och kollektivtrafiken går under. Igen. Det har varnats för snö i en vecka nu men ändå blir hela staden lamslagen.
Efter jobbet åkte jag för att hämta Sebbe hos Hundvakten för att sedan ta bussen hem. Kom det någon buss? Självklart inte. Vi gick hem, Sebbe och jag. Från Svedmyra till Hammarbyhöjden och det var kallt, så kallt och det blåste som tusan. Varför är vägarna näst intill okörbara? Varför är de inte ordentligt plogade och SANDADE? Och varför är det samma sak år efter år efter år efter år? Vi VET att snön kommer och vi vet nuförtiden till och med NÄR den kommer så varför händer inget?
"Det började snöa just i rusningstrafiken och då kan sånt här hända", säger de på Vägverket. ÄR DET FORTFARANDE RUSNINGSTRAFIK? Ut och gör ert jobb för fucks sake.

Alltid måste man göra allt själv. Fan vad jag är sur.

Missförstå mig inte. Jag älskar snö och vinter.

Kommentarer

Oswald sa…
Det går ju inte att skylla allt på Vägverket heller - även om det är en lätt väg (hö hö) att ta.

Hur mycket folk som helst hade gett sig ut utan att byta till Vinterdäck - vilket gjorde att alla fastnade och inga sand eller plogbilar kom fram någonstans.

Det var ett klassiskt sammanbrott på alla fronter misstänker jag...och så kom snön precis under rusningstrafiken också.
Aronson sa…
Åh, Kimman. Gick du ut och röjde snö i natt?

;-)
Ninde sa…
Din stackare, det måste ha varit kallt. Gick det ingen t-bana?
Kim da Costa sa…
Självklart var jag uppe och skottade snö på gården. Self clear.
T-bana gick men visste inte hur + att det var onsdag och en MASSA gapiga, packade tonåringar överallt och jag är en tant som undviker dem..

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Frustrerad tjur