Vi är så tråkigt förutsägbara

"Äsch, just fuck off, faggot!"

Visst är det trist att vi är så trista.
Att vi är så förutsägbara.
Satt och läste en artikel om långdistansförhållanden i Aftonbladet och killen säger; "det enda som var bra innan vi flyttade ihop var att jag kunde kolla på sport med grabbgänget på onsdagar, höhöhöö". Så himla tradigt. Kunde han inte ha sagt; "...att gå och kolla balett med tjejpolarna", eller "...att gå och dreja med mormor" eller varför inte "...att ligga hemma och smeka mig själv framför en härlig onsdagsrulle". Eller vad som helst, förutom "kolla sport med grabbgänget, höhöhöö".

Observera; inget ont menat. Jag är själv en vandrande klyscha. Jag är en schlagerälskande fjolla som avgudar Madonna, Kylie och Pet Shop Boys och jag har en fjollig hund (dock bara på utsidan!) och ett lila hem. Ja, naturligtvis även en diskokula i taket. Jag är svag för hunkiga män - mörka, långa och resliga. Jag vet ingenting om sport (men en hel del om Zlatan...), det enda jag klarar av att se på TV i sportväg är friidrott och konståkning.

Jag skriver snyggt (som en tjej) och dricker hellre färgglada drinkar än bira. Jag lärde mig svära vid 30.

Ibland funderar jag på att gå och ställa mig på Torget med en innebandyklubba + sportbag (med fejkade träningskläder) och nytvättat sporthår för att överraska lite. Men nej, det blir ju aldrig av. Jag kommer dit salongstipsy med tillrättalagda plagg, nyrakad skalle, bögig herrparfym och concealer under ögonen. Varför kan jag inte vara lite roligare? Lite mer överraskande? Lite mindre jag?

Kanske är det bara 32-årskrisen som talar...

Kommentarer

kazarnowicz sa…
Å ena sidan förstår jag vad du menar, men jag tror du blandar ihop "att vara sig själv" med "att vara en klyscha". Det ena behöver inte innebära det andra. Så länge man är medveten om vad man är, och så länge man trivs med det - why bother?
Kim da Costa sa…
Micke - Jo, jag vet. Det skulle bara vara så HÄRLIGT att någon gång få överraska lite.
Anonym sa…
Alla älskar schlager innerst inne! Om du menar att du ska börja tycka om typ såndär ishockey och umgås med folk som gillar att kalla sej grabbar så nee... snälla behåll dej själv.
Aronson sa…
Man ska alltid vara sig själv, Kim. Och du är ju sån som du beskriver. Varför ändra på det? Och man kan faktiskt vara överraskande inom sig själv, så att säga.

Jag tycker själv att jag är otroligt förutsägbar, även om jag antligligen inte räknas vill varken schlagerbögarna eller kandilaberbögarna. Och dessutom gillar jag fotboll... Men man får försöka i det lilla. Åtminstone så mycket att man själv känner tillfredsställelse i det man gör...
Jerry sa…
Vissa av oss kanske inte vet hur det är att vara sig själv? Jag känner mig så osäker på vem jag är, trots många försök, att våga annat. Det slutar alltid med att jag åker in i den här rollen som är så förutsägbar, men ändå så trygg. Jag förstår lite av vad du menar. Tänk om jag själv kunde kasta av mig mitt självpåtagna ok lite oftare... men jag vet inte hur jag skall göra helt enkelt.
Anonym sa…
är också så där härligt(?!) klyschigt förutsägbar, älskar schlager, madonna, lila (rosa) och gillar inte sport överdrivet mycket heller..
Kim da Costa sa…
Varga, Aron och Tennis - Tack :) Det kanske var det jag ville höra så här i ångestens förvirrade tid.
Jerry - Under 2007 hittar du ju dig själv på allvar!
Henrik - Varför har du ingen blogg/hemsida? Man vill ju veta vem du är! ;)
Jerry sa…
Vet du, någonstans så tror jag dig...
Jerry sa…
Förresten, jag glömde ju att säga att du är magisk på bilden...
Nisse sa…
Jag tycker du låter helt underbar och inte alls förutsägbar. Det finns alldeles för många sportnördar.
Kim da Costa sa…
Nisse - Raring där! :)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Frustrerad tjur