En försmak av sommaren

Sebbe äter kyckling på dejten.

Jag och Sebbe har varit på date.
Vi träffade "Socialsekreteraren" vid Medborgarplatsen och drack rödvin i en park. Han var hemskt trevlig och både stiligare och roligare än jag hade kunnat tro. Dessutom älskade han Sebbe! Han hade med sig mat (eftersom han suttit ute och läst hela dagen) och frågade om jag ville ha men det var kyckling så jag tackade nej. Då skar han upp en rejäl bit åt Sebbe som glupskt glufsade i sig.
Det var en sådan kontrast till Dansken som jag dejtade i januari - han som var hemma hos mig och fick för sig att han skulle gå just när det började hetta till - med motiveringen att jag gav Sebbe mer uppmärksamhet än honom. Loser och bitch. Jag tror iofs att det var ett svepskäl. Egentligen tyckte han nog att jag hade för lite muskler/var för fet. Bara en känsla jag fick.
Hursomhelst var det en mycket trevlig date och jag fick en försmak av sommaren; vin och mys i gröngräset - exakt vad jag önskar och behöver.

Kommentarer

Ponte sa…
En liten vårförälskelse på G? Vilken tur du har semester en vecka, så du har tid med myspys. Dansken blev rädd när han insåg vilken hunk han följt med hem...
Anonym sa…
Åh vad ljuvligt det verkar =) Tror också den där himla dansken blev nervös i så hett sällskap.
Anonym sa…
Härligt, härligt!
Aronson sa…
Håller med Tennis.

Glöm dansken. Njut av dina nya män!
Jerry sa…
Glad blir jag över att det var lyckat. Jag hoppas att det blir mycket vin och mys i gröngräset för dig i sommar!
Miss J sa…
Känns som jag vill utbrista "Äntligen!" som Fylking nu. Socialsekreteraren låter som en riktig man. Go for it! Angående Dansken; Folk som blir sotis på hundar ska man vara mkt rädd för, tur du slapp honom.
X Man sa…
Härligt, härligt, men farligt, farligt, ganska vanligt men oförklarligt... eller hur gåt texten?

Men låter jätte bra, vi håller tummarna i vädret ;)
Anonym sa…
Precis som det ska va, ju. :)

Och det säger mycket om en människa, hur han är med djur.
Jag tittar alltid på det. Dels hur han/hon är och dels hur djuren reagerar.

Tror du har hittat en guldklimp. ;)
Ninde sa…
Håller med Myra där. Katttestet är en etablerad inkvalningsmetod i min familj.. :)
Kim da Costa sa…
Alla - Jag tror ni vill se mig gift. Är det en bröllopsfest ni suktar efter? Duvor, tårta och en enorm orkester?
:D
Torpan sa…
oOo, härligt, härligt! Låter ju underbart det där - mer fantastiska dejter åt folket!

(underförstått, åt mig då också alltså... hahaha)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur