Sådan herre sådan hund?

Det blev en skogspromenad med oväntade inslag. Vi gick längre bort än någonsin tidigare och plötsligt hade jag ingen aning om var vi var någonstans. Vi kom fram till ett bostadsområde som var något utöver det vanliga. Det påminde lite om något slags ghetto. Fast inte trashigt - snarare chict. Eller ett miljövänligt område befolkat av konstnärer. Fick en känsla av att vi befann oss i Amsterdam (bilden till vänster). det visade sig snart att vi inte var långt hemifrån - vi hade gått runt en lång vända i skogen och kommit ut på ett ställe vi aldrig vistats på tidigare.
Sedan träffade vi tre små okopplade hundar av diverse raser. De var samtliga ungefär lika stora som Sebbe och jag märkte genast att en av dem, Tomas som jag fick veta att han hette, var lite extra intresserad av Sebbe. Innan jag visste ordet av hade de satt igång att jucka loss. Ja, Tomas satte på Sebbe och båda såg mycket nöjda ut. Doggystyle - väldigt bokstavligt. Jag visste inte vad jag skulle göra. Ägaren till de andra hundarna kom fram och flämtade; "Hon löper väl inte!?" "Nej", fnittrade jag, "det är en kille".
Nog så. Vi gick hemåt och ca 20 minuter senare när jag vände mig om och undrade vad Sebbe sysslade med (jag hade luva på mig och såg inte så mycket) insåg jag att de tre hundarna hade hunnit ikapp oss och vad gjorde Tomas och Sebbe? Javisst. De pippade igen. Tre gånger hann de med innan jag fick hem Sebbe. Knullmaja!

Kommentarer

Ponte sa…
Böghund för en dag?? Du måste ju vara lite stolt iallafall, lyckats uppfostra Sebbe till lätt Bi eller nått...
Aronson sa…
Men har du inte sett några tecken tidigare? Fast han kanske aldrig har blivit påsatt tidigare?

Jag utgår ifrån att du förstår att ni måste ta den rundan fler gånger... ;-)
Anonym sa…
Aha, Sverker är helt ute ur bilden nu då eller? ;-)
Anonym sa…
Guuud så fint med en liten romans.. sådär vid första ögonkastet.. ; )
Nisse sa…
Hi hi vad de är roliga hundar... Fast jag antar (lite fördomsfullt kanske?) att Sebbes husse inte brukar sätta på (eller bli påsatt av) karlar som han just träffat, mitt på öppen gata...?

Men det hade nog också varit lite skoj att se... hi hi.

Kram från en knäppgök
kazarnowicz sa…
vad fan, ge mig genast adressen så jag kan dra till det här stråket. jag vill också scora :D
Kim da Costa sa…
Ponte - Jag har inte gjort något alls för att få S att inse det goda i livet.
Aron och Honky - Jo, han hade ju en oral encounter med Sverker i höstas. Men det var nog bara en engångsgrej.
Tennis - Ja, du vet ju hur det funkar...
Nisse - Jag kan ärligt säga att Sebbe har har fått till det fler gånger än jag under året som gått sedan han bosatte sig hos mig. Jag lever ännu på hoppet. Men det dunstar..
Micke - Du vet var jag finns ;)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur