10 dängor

10 spontana favoritdängor:


* Dolly Parton "Here You Come Again"
* Madonna "Frozen"
* Barbi Benton "San Diego Serenade"
* Melanie C "Northern Star"
* Nina Simone "Ain't Got No/I Got Life"
* Björk "All Is Full Of Love"
* George Michael "I Can't Make You Love Me"
* Dana International "Lama Katavta Li Shir?"
* Spice Girls "Viva Forever"
* Kylie "Put Yourself In My Place"

Oj, oj. Åtta kvinnor, en transsexuell och en bög. Wow.

"Att skriva om musik är som att dansa om arkitektur".
Patrik Dahlbom, Hufvudstadsbladet.

Kommentarer

X Man sa…
Konstigt... många som jag gillar är med på listan, men kände inte igen alla låtar... tex: Kylie, George Michael

(och vad har du gjort uppe så tidigt på en lördags morgon? Jobbat?)
Kim da Costa sa…
X Man - Kolla på YouTube och NJUT!
(Ja, jag jobbar och jobbar och jobbar...)
Anonym sa…
Åhh I looove northern star..! Och viva forevah såklart ; )
eurofivestar sa…
Ja, Frozen, NS, AIFOL, VF, och PYIMY är fantastiska låtar.
När det gäller Dolly så är jag svag för "9 to 5".
George har jag aldrig riktigt gillat sedan Wham-tiden. Men jag älskar "Club Tropicana" :-D
Kim da Costa sa…
Tennis & Euro - Ni har SÅ bra smak!
eurofivestar sa…
Mmm, och kanske än vacker dag ska jag berätta om mig och Victoria Beckham ;)
Kim da Costa sa…
Euro - Ja. Det ska du. Över en drink.
eurofivestar sa…
Eller flera :)
Jag läste en rapport igår att fruktdrinkar är mycket mycket nyttiga. Alhoholen förhöjer effekten av antioxidanterna i fruktjuicen.
Det stod dock inte om en färgglad parasol i drinken förhöjde effekten ännu mera. Men jag betvivlar :(
Kim da Costa sa…
Euro - Jomen det tror jag, förstår du! :)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur