Dofter, lemmar och grabben runt hörnet

Igår kväll när jag och Sebbe skulle gå ut doftade det sommarregn - det hade visst regnat lite - och det finns inte mycket som slår doften av just sommarregn. Det är nog det bästa med att bli äldre och mindre hysterisk - man uppskattar det lilla i livet.

Det var bara en parentes. Detta inlägg skulle egentligen heta Dagens mail som idag (på Qx) kom från en man som skrev;
"Vi sågs ju på fest eller nått ...XX kompisar....tusan ja vad Mikas platta är bra...jag rekar den till alla.. Glad Valborg! /XX"

Jag har ingen aning om vad han pratade om och han hade ju ingen ansiktsbild utan visade enbart sin lem. När jag sedan frågade hur han såg ut (dvs "skicka en bild och låt mig se om jag minns dig") svarade han bara; "Ja.. Lite mörkt kort hår".

Det sa mig verkligen jättemycket.

En sak till; det jobbar en underbar yngling i kiosken runt hörnet från jobbet. Jag blir så glad när jag går dit. Idag log - eller till och med skrattade - jag när jag gick därifrån.
Ja. Han är snygg också.

Kommentarer

Ponte sa…
Snygga ynglingar, mums... Det är moget och bra tycker jag att du inte bara har en bild på din lem, för de är de tråkigaste bilderna.
Kim da Costa sa…
Pontehjärtat - Inte "bara" har bild på lemmen. Haha. Det finns överhuvudtaget inga lembilder. Jag är inte lika lemtokig som du.
Ponte sa…
Jag har faktiskt inga lembilder heller, bara några tråkiga jagbilder... OK, lite lemtokig kanske, men inte så illa tror jag!
X Man sa…
Oh shit... butikerna stänger om 1 h och är öppna följande gång på onsdag... måste väl skynda mej.

Kanske det finns någon snygg yngling i min butik också ;)
Kim da Costa sa…
Ponte - Jag och grabbarna väntar fortfarande på att du ska outa dig.
X Man - Nå... Hittade du någon babe?
X Man sa…
Inte i butiken, men med samma buss åkte en, och han kom tillbaka med samma buss också :)
Nisse sa…
Doften av sommarregn... mmm

Jag tycker det är svårt att känna igen folk på lemmen, även när jag råkat vara i närkontakt med den. Det är sällan jag lägger märke till detaljer vad det gäller lemmar. Ansikten är lite lättare att känna igen även om jag även där kan ha lite svårt ibland. "Lite mörkt kort hår" låter inte heller som ett bra igenkänningstecken... menade han håret på huvudet eller någon annanstans?

Den underbare yngligen verkar mycket intressantare.
Kim da Costa sa…
Nisse - Ja... Vilket hår menade han egentligen!? Ynglingen ska jag handla av så ofta jag bara kan. :)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur