ESC 2007 Finalen


1. BOSNIEN-HERCEGOVINA – Marija Sestic ”Rijeka bez imena” *****
Vacker ballad (som vanligt). Dock inte riktigt lika fräsig som föregångarna.
2. SPANIEN – D’Nash ”I love you mi vida” *****
Å nej. Dussinlåt med fyra (vad de ska föreställa) hunkar.
3. SEMIFINALIST 1
4. IRLAND – Dervish ”They can’t stop the spring” *****
Herre min skapare så tradigt.
5. FINLAND – Hanna Pakarinen ”Leave me alone” *****
Favorit! Underbar låt. Och det är inte mitt finska ex-efternamn som talar. Jag älskar denna låt; en gitarrburen melodiös låt framförd av snygg, bra donna. rätt! Kimman 2007.
6. SEMIFINALIST 2

7. SEMIFINALIST 3
8. SEMIFINALIST 4
9. LITAUEN – 4 Fun ”Love or leave” *****
Nämen fy bubblan så långtråkigt.
10. GREKLAND – Sarbel ”Yassou Maria” *****
Sakis Rouvas yngre kusin framför en låt som jag hört för många gånger de senaste åren.
11. SEMIFINALIST 5
12. SVERIGE – The Ark ”The worrying kind” *****
Arken i all ära men en bättre låt kunde de väl skrapat fram.
13. FRANKRIKE – Les Fatals Picards ”L’amour à la française” *****
Lite söt. Känns som ett skämt mellan varven dock.
14. SEMIFINALIST 6
15. RYSSLAND – Serebro ”Song #1” *****
Riktigt trevlig låt med tre ärtiga töser.
16. TYSKLAND – Roger Cicero ”Frauen regier’n die Welt” *****
Värsta hunken framför underbart uppfriskande swingig låt. Hurra.
17. SEMIFINALIST 7
18. UKRAINA – Verka Serduchka ”Dancing lasha tumbai” *****
Är det rultiga Boy George som kommit tillbaka? Nej. Tyvärr.
19. STORBRITANNIEN – Scooch ”Flying the flag (for you)” *****
Låten är så dålig att jag nästan gillar den.
20. RUMÄNIEN – Todomondo ”Liubi liubi I love you” *****
Fulklädd gubbe med gitarr bådar aldrig gott. Men lite söt i all sin hysteriskhet.
21. SEMIFINALIST 8
22. SEMIFINALIST 9
23. ARMENIEN – Hayko ”Anytime you need” *****
Vacker låt. Känslosam.

10 favoriter (Semi + final):
- Bulgarien
- Finland
- Turkiet
- Ryssland
- Tyskland
- Israel
- Georgien
- Moldavien
- Danmark
- Armenien

Kommentarer

eurofivestar sa…
Sieben, sieben ai lu lu, ein zwei drei, tanzen!
Stackars Verka. :(
Du är en hård man.
Jerry sa…
Nej, nu får du allt lyssna lite till... det finns vissa du missat helt.
Israel?! Jag får ångest av den, bara så dålig och aggressiv!

Spanien växte något oerhört för mig efter några lyssningar. Den och Moldavien är mina favoriter just nu. Har tänkt att lägga ut mina 10 i topp, men tiden räcker inte till... det kommer bara annat emellan...
X Man sa…
Kan någon berätta mej varför Italien inte deltar längre?
Kim da Costa sa…
Euro - Hård! Ja, det är jag!
Jerppa - Vi får se. Det brukar ju svänga fram och tillbaka.
X Man - De blev väl sura. Synd.
Anonym sa…
meeh,, du glömde ju Holland :(
F.J.H sa…
England borde diskas, så det så...
Miss J sa…
Å har du redan lyssnat! Nu blev jag stressad och känner mig ouppdaterad. "Hysteriskhet" var ju ett bra ord ang den rumänska gubben, det borde du söka pantet på hos SAOL=)
Kim da Costa sa…
Miss J - Visst var det! :)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur