Ge mig ditt hjärta så ger jag dig mitt

Ni har väl anmält er till donationsregistret?

Kommentarer

Nisse sa…
Tack för att du svarade på vår exjobbsfråga... Vet du, vi tycker du verkar vara precis rätt målgrupp och ha bra idéer så vi skulle vilja prata mer med dig... enklare på mail kanske??? Om vi får vara så fräcka :0)

Men det går inte att komma åt kontaktsidan på dina webbsidor...

Vill du? Hur gör vi?

Cathrin(Nisse) och Linda
Ninde sa…
Självfallet har vi det. Fast jag anser att vårt system är idiotiskt. Borde vara som i Frankrike. De som inte vill donera får anmäla det. Resten har gett sitt samtycke genom att inte reservera sig. Mycket smartare system.
Kim da Costa sa…
Nisse - Självklart. Skriv till kiremik@gmail.com
Kim da Costa sa…
Ninde - Det har du sannerligen rätt i!
Ponte sa…
Nej jag hade inte gjort det (av lathet) men planerat att göra det någon gång. Nu när jag fått länken så har jag anmält mig, Bra initiativ!
annen sa…
Yes, för längesen! Bär ett donationskort :)
eurofivestar sa…
Jo, för längesedan, och både här och i UK. I Storbritannien finns det med på körkortet dessutom.
Anonym sa…
Det var faktiskt det första jag gjorde när jag fyllde 18 :)
Aronson sa…
Jepp, det har jag gjort. Fast jag har inget kort i plånkan...

Fast jag håller inte med Ninde. Självklart ska det vara ett aktivt beslut att vara med. Det handlar om integritet, både för givaren och anhöriga.
Kim da Costa sa…
ALLA - Vi är så duktiga!
Anonym sa…
Nämen! Jag skall frysas in och vänta på att dom kommer på hur man återupplivar döda! Jag ska aldrig lämna denna jord.
Kim da Costa sa…
(Förutom vissa ungtuppar då. Men ge dem tid bara. Ge dem tid.)
Anonym sa…
Vi har oss anmält men är det bekannt hos er alla att homos inte få donera i Sverige? Varken det ena eller det andra.
Lite diskriminering, eller hur?
Kim da Costa sa…
TLH - Men gäller det även oss som lever i livslångt celibat?
Anonym sa…
riskgrupp är riskgrupp :)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur