Happy måndag

Igår låg jag och halvsov hela dagen. Trött efter lördagens eskapader och med en fet förkylning på väg att blomma ut. Såg löjliga filmer på Hallmark varvade med nyhetssändningar om franska presidentvalet. Å, jag älskar val! (Jag skulle röstat på Ségolène Royal så klart.)
Har just kommit till jobbet. Promenerade i det trista vädret. Är det varmt? Är det kallt? Regnar det? Skiner solen?

Förresten; när jag halvslumrade i soffan drömde jag fram ett Grey's Anatomy-avsnitt. Det var jättebra och mycket rörande. Skulle jag inte veta bättre skulle jag skicka mitt manus till producenterna.

Ha en glad dag.

Kommentarer

eurofivestar sa…
Ja, Val är faktist skitkul.
De brittiska valen är väl roligast.
Där pågår rösträkningen HELA natten, och pga valsystemet så stämmer aldrig Valu-undersökningarna med slutresultatet, så man måste hålla sig vaken hela natten om man vill veta hur det ska gå, och resultaten svänger hela tiden. *Nästan* lika kul som ESC.
Nisse sa…
Jag har aldrig sett på val på det sättet... som något spännande och som jag skulle kunna älska. Oftast tycker jag bara det är jobbigt och tråkigt. Jag kanske har missat något. Eller så är det dags att ge val en chans.

Men jag gillar de franska namnen. Det var så mjukt och härligt när jag såg på nyheterna och de upprepade de franska presidentkandidaternas namn gång på gång. Jag vill också heter nåt som Ségolène... Naturligtvis med franskt uttal.
Kim da Costa sa…
Euro - Vi kan ha valvaka tillsammans!
Nisse - Ja, du får ge det en ny chans. Annars får du acceptera att det helt enkelt inte är din grej. :)
Jag tycker Nisse är mjukt så det räcker och blir över. Men jag förstår vad du menar.
eurofivestar sa…
Absolut. Tyvärr så är nästa val i Storbritannien på den 3e maj, och då är jag redan i Suomi annars kunde vi ha tittat på BBC1 hela natten lång.
Och det är bara lokalval dessutom. Men Mr Blair får nog stryk.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur