Healthy?


Jag vaknade i natt av att jag hade jätteont inne i magen någonstans. Alltså inte i själva magen utan någon annanstans där inne. Det gjorde ont. Lite som kramp. Kände fortfarande av det när jag klev upp 05:30 men nu har det gått över. Tack och lov.

För övrigt har jag kommit fram till att jag är glutenintolerant. Har misstänkt det ganska länge men nu har jag nog accepterat det också.
Annars är jag ganska frisk, vad jag vet. Bortsett från allergi mot vissa pälsdjur, astma samt ett gäng psykiska åkommor (well, well).

Kommentarer

Nisse sa…
Om du är glutenintolerant så kan det väl vara det som gjorde ont i din mage... om du nu har ätit gluten vill säga. Skönt att det gick över i alla fall. Det är bland det värsta jag vet att ha ont i magen och speciellt om jag inte vet varför.
X Man sa…
då var det slut med öl och Koskenkorva ;)
eurofivestar sa…
Min bästis på jobbet är också glutenintolerant (Laktosintolerant också för den delen). Hon klarar sig, och man lär sig väldigt fort vad som går att äta och inte äta.
Men gå till en läkare ändå för att kolla upp det.
Kim da Costa sa…
Nisse - Kanske. Men det kändes som en annan slags smärta. Lite "spetsigare".
X Man - And I may kill myself.
Euro - Det lät jobbigt... Ja, jag ska kolla upp det när jag vågar. Är lite rädd för läkare och annat löst pack.
X Man sa…
fick just en inbjudan till en ex kollegas 50 års fest i maj. Hon har celiaki. Bra klarar hon sig också... mest av allt har hon sagt att hon saknar ölet... med rödvin och annat går ju bra, så hon klarar sig också väl :)

Konstigt det här med språk... jag läste hela tiden glutenin-tolerant, och undrade hur kan det heta så på svenska... förrän jag förstod hur man läste... det är inte lätt alltid... att inte kunna något språk perfekt.
Kim da Costa sa…
X Man - Då vet du vad du ska göra i maj. Men du måste göra nåt kul idag också!
X Man sa…
jag ska i alla fall stänga datorn nu... :)
Aronson sa…
Sjukdomar kan vara ett helvete!

Tur att du är så snygg!

=D
Kim da Costa sa…
X Man - Klick!
Aron - Ja, visst är det! Jag tackar Herren varje dag.
Anonym sa…
Mitt lilla smultron!
Min U är glutenintolerant så jag har massor med recept om du vill ha.Men kolla upp det. Jag kan följa med dig till doktorn om du vill.Blänga ilsket på alla vårdpersonal.
Kram
Kim da Costa sa…
Tania - TACK! Puss.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur