Med sommaren kommer karlarna

Det som är kul när man är singel är att man aldrig vet hur det slutar (=spänning). Och ju äldre man blir desto kräsnare blir man. "Nästa gång måste det hålla" är ett mantra som går på repeat i huvudet. De senaste veckorna har hursomhelst friarna av en för mig helt okänd anledning flockats som aldrig förr.
Här är männen i mitt liv och vad som är bra/mindre bra med dem;

De som är på:

Gyminstruktören
+ Den latinske gyminstruktören låter ju som en våt dröm. Dessutom glad i hundar och trevlig och alert. Han verkar inte heller alltför medveten om att han är en hunk. Talar skånska.
- Nyskild.

Aktivisten
+ Vänsteraktivisten är inte bara vegetarian. Han delar även min humor och verkar ha sunda (enligt mig) värderingar. Ev. väldigt bra pojkvänsmaterial.
- Lite för lik mig?

Socialsekreteraren
+ Mörk sydamerikan i mogen ålder. Verkar genuint snäll utan att vara mesig. Rolig och sympatisk. Och intresserad.
- Övermogen? För latinsk i sitt sätt (dvs överdrivet romantiserande när han egentligen bara vill ha lite action mellan lakanen)?

Avskrivna fall:

Rultan
+ Mycket trevlig och uppenbart intresserad.
- Jag är ledsen, men jag klarar inte av fetma. Något syrlig attityd. Använder ord som "diskret".

Studenten
+ Kul, smart kille med fördelaktigt yttre.
- Har bara varit "ute" i ett år, dvs är som ett barn i en leksaksaffär. Jag kan bara inte handskas med "oerfarna".

Kommentarer

Nisse sa…
Aktivisten låter trevlig, kan han vara annat om han är lik dig? :0)
Nisse sa…
Fast förresten... frågan är ju vem du känner mest för? Strunt i vem som verkar bäst. Vem får dig att le mest och längta mest? Vem av dem kan du tänka dig att vika tvätt med, sova sked med och äta frukost med?
Kim da Costa sa…
Nissehjärtat - Du är la för go.
Jag ser nog Aktivisten som toppkandidat (detta låter lite som en dokusåpa) men vet inte säkert. SVÅRT! Måste träffa dem allihop flera gånger.
Aronson sa…
Folk som använder ord som "diskret" går fetbort!

I övrigt låter du mest positiv till Aktivisten i din kommentar...
Anonym sa…
Nämen!? Studenten!? Och det är INTE jag.... : /
Kim da Costa sa…
Aron - Ja, det är nog så...
Tennis - Nej, det är inte du. Han är ingen ungtupp heller. ;)
Jerry sa…
Hahaahaha... förstår mer varför du är singel...(;-) Vilken fasa att bli bedömt på detta sätt...Rultan...hahahaha!
Kim da Costa sa…
Jerry - Jag förstår vad du menar. Dock är det så tabubelagt att säga något så icke-PK. På samma sätt som jag inte går igång på blondiner går jag inte igång på rultisar. Älskar dem dock på samma sätt som jag älskar alla andra. Vill bara inte ligga med dem.
Unknown sa…
Socialsekreterare minsann. Vi är ett pålitligt släkte på alla sätt. Go for it.
Kim da Costa sa…
Pöjk - Jag hoppas det. Men tror nog att ni är små ulvar under den fina pälsen.
Anonym sa…
socialarbetare har jag svårt för,, FÖR psykolgiska:/

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Frustrerad tjur