Spice up your damn life

Jag är 32 år och beredd på att bli spottad på men jag är så glad över att Spice Girls återförenas. Inklusive Geri Halliwell ("I woke up and I thought 'I wanna be a Spice Girl again'"). Deras energi gör mig... lycklig. Och enda anledningen till att de är så bespottade är att de är kvinnor. Karlarna är rädda för dem (starka töser) och damerna är avundsjuka. Som bög kan man utan problem gilla dem. Jag vill vara bästis med dem helt enkelt.

Att comebacken skulle ske visste vi ju. Jag menar; de har ju inte ens släppt ett Greatest Hits-album! Någonsin. Men i november är det dags. Och i december startar en världsturné.

Fatta att de sålde femtiofem miljoner album!



Vad är detta?

1-2-2-1-1-1-1-1-1-1-1-2-3-4-3-3-1-2-1-1-1-1-2-2-3-2-1-2-2-3-4-5-5-4-4-5-4-2-4-4-6-9-11-9-11-13-15-20-22-
20-22-20-21-27-36-35-33-39-38-39-33-37-40-56-77-102-98-102-89-91-101-94-101-107-95-106-103-87-89-97-
89-91-67-74-84-75-84-87-86-89-75-71-79-91-120-136-112-111-115-44-44-61-91-112-121-110-135-123-121-
121-118-112-185

a) En oerhört lång lottorad.
b) Ett oerhört långt telefonnummer.
c) Första Spice Girls-albumets ("Spice") historik på englandslistan, vecka för vecka.

Nio av Spice Girls tio singlar låg etta på englandslistan. Den tionde; "Stop", låg som högst tvåa.
Och ja, jag har samtliga album och de flesta singlar. Inklusive soloprojekten... Och jo... Jag har läst självbiografierna också (Geris "If Only" och "Just For The Record", Victorias "Learning To Fly" samt Melanie B:s "Catch A Fire").

Dags att lista mina tio favoritlåtar med töserna:
01 Viva Forever
02 Stop
03 Goodbye
04 Who Do You Think You Are
05 Let Love Lead The Way
06 2 Become 1
07
Spice Up Your Life
08
The Lady Is A Vamp
09 Holler
10 Wannabe

Slakta mig! Gör det. I don't care. Jag ska spajsa upp mitt liv lite i alla fall.
Åh! Jag blir så glad när jag ser dem i videon nedan.
Och guuu så vackert Geri talar. I am so jealous. Ge mig en working class-karl från Watford!

Kommentarer

eurofivestar sa…
Jag håller helt med dig. Som vanligt. We love the Spicies. Especially Victoria ;-D
Viva forever är underbart. Very sad dock. *squish*
Bara tråkigt att de inte kommer till Globen!
Anonym sa…
Hm. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Återförening? My God! Vad sägs om en återförening för Bananarama?
Kim da Costa sa…
Eurodarl - I may have updated this post a bit. Kan du tala Watfordmål?

Och jo - vi älskar sorgliga låtar ju. :)
Kim da Costa sa…
Magnus - Det kommer ju. Typ. På Pride.
eurofivestar sa…
Det är klart. Jag är ju nästan därifrån. Typ 30km eller så.
Kim da Costa sa…
Euro - Du får bara tala engelska på lördag. Och imorgon efter GM dårå! :)
eurofivestar sa…
Hahaha. Fast jag låter mer som Victoria. Antagligen.
Geri har en sådan skön röst, och accenten är lite annorlunda nu. Hon har gjort något av en Madonna.
Vi blir hela 7 stycken på lör förresten :-D
Kim da Costa sa…
Euro - Jag har ju helt tappat min gamla bonniga dialekt so who am I to judge...
Vilka 7? Maila mig om detaljer och gärna lite info om jag inte känner till dem redan! :) Så jag vet hur jag ska bete mig. Och vad jag ska ha på mig.
eurofivestar sa…
Du ska vara naken. Förstås.
Kim da Costa sa…
Euro - Inte ens Sebbe får se mig in da nude.
Hahaha.
Jag måste fräscha till mig först. Sedan kan jag visa upp mig.
eurofivestar sa…
Haha. Du är ju fräsch sweetie.
Ska jag prata Estuary English hela kvällen så är det minsta du kan göra att visa lite hud. :-D
Gud det där var en otroligt svår mening att skriva, grammatiskt sett. Och det blev fel ändå. Tsk. Bloody language...
Kim da Costa sa…
HA!
"Visa lite hud".
Okej. Kanske lite!
Anonym sa…
Haha alltså jag tycker också (såklart) att det är lovely med en comeback... men... känns det inte lite... som att pengarna tog slut och att dom behöver mer.
Kim da Costa sa…
Tennis - Nej, pengarna tog inte slut. Och det har ju hela tiden rullat in nya slantar.
Nisse sa…
Jag älskar starka tjejer. Girlpower is the shit eller hur man nu säger :0)

Överallt är det tråkiga gubbar. Tråk, tråk. Var är alla underbara häftiga människor?
Nisse sa…
Förresten är det sant? Att inte ens Sebbe får se dig naken? Jag går naken jämt härhemma och mina barn är otroligt luttrade. Jag ska också ha såna jättstora bröst när jag blir stor säger både dottern och sonen! :0)
Kim da Costa sa…
Nissehjärtat - Det är sant :) Men jag jobbar på det (eller kroppen...) Att du älskar starka kvinnor överraskar mig inte. Du är ju så där härligt, underbart speciell! PUSS!
Anonym sa…
ååhh 2 become 1 och who do you think you are är min favoriter,,
Kim da Costa sa…
Henrik - Det är bara att dansa loss. Även tryckare!
Aronson sa…
Men hallå! Generaliserar vi inte lite väl mycket nu?

För det första: jag är bög och jag gillar INTE Spice Girls. De sjunger dåligt och deras låtar är på sin höjd mediokra.

Och nej, jag är inte rädd för dem. Jag gillar också starka kvinnor. Men det är ju därför, för att de är starka kvinnor, och ett nytt fräscht element bland alla pojkband som fanns på 90-talet, som de slog igenom. Inget annat.
Oswald sa…
Jag tror du har full koll på de tre bonusgästerna på lördag, Kim! ;)

Skyl dig, kvinna! Ingen nakenhet före midnatt. :P

"I woke up and I thought 'I wanna be a Spice Girl again'"
VEM har inte gjort det?
Love, love, love.

Fast okej.
Jag tror jag liiite fallit in i Tennis tankegångar också.
But who cares.
Kim da Costa sa…
Aron - Jo! Jag älskar att generalisera. Jag tror ju på fullt allvar att alla homofiler tycker som jag. De vågar bara inte säga det eftersom de är så pretto där de sitter och läser SvD med klassisk musik i bakgrunden.
Oswald - Det har gjort allihop ja. :) Och vi horar ju alla för cash på ett eller annat sätt. Tror dock inte att så är fallet när det gäller SG. Kanske Melanie B då. Stackarn som blev av med så mycket cash tack vare ex-karln men nu har hon ju ett fett underhåll att vänta från Eddie. Så även där faller pengaresonemanget. :)
X Man sa…
Ojdå... detta var ju en bra nyhet... jag älskar dem också, fast jag köpte aldrig den sista skivan när Geri inte var med mera... för hon var den jag gillade bäst från bandet... nu kanske det är mere Melanie C som gäller ;)

Kul, fint :)

(skönt att vara hemma igen)
Kim da Costa sa…
Jag glömde visst ett "vi" i min senaste kommentar. Here you have it: VI.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Frustrerad tjur