Lugna timmen med Madde

Det var länge sedan jag bloggade om Madonna och när jag nu sitter och youtubear kan jag inte låta bli att blogga två av mina favvoballader med nämnda donna.
Först underbara Gone (Music 2000) som har en typisk Madonnatext: enkel men med mening (det är nog en av anledningarna till att jag älskar henne så starkt).
Sedan fantastiskt underskattade You'll See (Something To Remember 1995), som påminner mig om en helt annan tid i mitt liv. 1995 är verkligen långt ifrån 2007. Tack och pris för det (som min finlandssvenske vän H brukar säga).


Kommentarer

Anonym sa…
Ja, helt underbar med You'll see.
X Man sa…
You'll se är härlig, lika så Take a bow och många många många andra låtar som hon sjunger. Madonna är en av de artisterna som jag har gillat längst. Borde ha alla albumena som har utkommit i Finland, kanske någon samlingsplatta fattas. Abba är en annan som jag har gillat länge, och gör det fortfarande.
X Man sa…
+e ;)
Anonym sa…
1. Vill bara säga vad snygg din blogg är nu! Och vad modigt av dig att du döpte om den!

2. Gud så SÖT din syster ÄR!!

3. Hemskt det där med måsarna..

4. Nej...jag har inget om Madonna...
eurofivestar sa…
Madonna är ett stort svart hål för mig. Jag kan singlarna.. men det äe typ det. Jag får plugga lite.
Kim da Costa sa…
TLH - Ja! Mycket fin. Och snygg video.
X Man - Maddes ballader är bäst.
Lada - 1. Tack. Mod är det nya svarta! 2. Jag VET! Hon är lovely på alla vis. 3. Mycket otäckt. De har inte synts till sedan dess, tack och pris. 4. Det är ok, dear. ;)
Euro - Jag ska hjälpa dig på traven. Ha lite tålamod så ska du få en present. :)
eurofivestar sa…
Ooh. Present!

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur