Mysig balle

Nu sitter jag på balkongen igen. Värsta myset ju. Det är varmt men min stora lönn skyddar från solens skoningslösa strålar. Blir jag gammal vill jag inte se ut som ett russin så jag undviker kategoriskt solen.

Sebbe orkar inte vara ute. Våra långisar brukar pågå i en sisådär 60-70 minuter men nu lägger han sig i gräset efter tio. Söt-Liisa är vad han är.
När något ligger under soffan börjar han krafsa på den som om han skulle kunna gräva fram grejen. Mycket roligt. Soffan är för övrigt, konstigt nog, inte det minsta sönderriven.

Rörigt inlägg, jag vet. Men jag har ont i käften och kan inte tänka klart. Vi tar en låt istället!
Nya, underbara singeln från Melanie C: Carolyna. Enjoy!

Kommentarer

eurofivestar sa…
Så här dags imorgon så kommer det att vara kollat och fixat, och du kommer att ha en massa knark. Håll ut.
Kim da Costa sa…
Euro - That's what keeps me from jumping from the balcony! Bara 1 tr iofs men ändå...
Anonym sa…
Man ska ju kunna använda lök har jag hört. Eller var det mot öronvärk kanske? Stoppa in en bit på det onda och testa. Vitlök tror jag det ska vara.
Anonym sa…
Värmen tar musten ur oss också. Det är tidiga mornar och sena kvällar som gäller. Däremellan går vi på halvfart, både hundar och jag.

Hoppas du slipper smärtan snart.
Anonym sa…
Underbar låt, verkligen!
Kim da Costa sa…
Nisse - Vitlök är nog en bra idé! Och jag älskar ju dessutom både doften och smaken. Ska dock av hänsyn till morgondagens tandläkarbesök avstå. Ädelt av mig, jag vet! ;)
Myra - I know the feeling! Tack så hjärtligt. Det hoppas jag också.
Tomas - Eller hur! Mycket bra. Precis som hela albumet.
Anonym sa…
Jag undviker också solen. Jag kallar det Madonna-syndromet. Jag har ALDRIG sett henne solbränd.
Anonym sa…
Usch vad det känns obehagligt med det ordet. "Balle"
Kim da Costa sa…
Magnus - Fast i Ray Of Light-videon är hon väl brun-utan-solad och mycket snygg! Leve brun-utan-sol!
Lada - Jag älskar b-ordet! Mycket hett.
kazarnowicz sa…
Men vad fan! Här satt jag på tunnelbanan på väg för att köra pass och tänkte "AHA! Ett ekivokt inlägg hos Kimman" och ba klickade järnet och så handlar det om balkong. Då har vi tre saker en balle kan vara:
skånska ballar, stockholmska ballar och kimska ballar :D
Kim da Costa sa…
Mickedarling - Jag LOVAR att aldrig kalla en ball-balle "mysig"! Snygg, kåt eller skön eller vad som helst men aldrig, aldrig mysig!

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur