Är du bakis och skakis?

Vilken härlig morgon. Ni ligger hemma och skakar och plågas då spriten lämnar era arma kroppar. Själv sitter jag pigg (relativt) och fräsch (nåja) på jobbet. Slapp se krossat glas på vägen hit - tack för det. Dock skriver tidningarna om diverse knivdåd och bråk. Tröttsamt. Om folk slutade trampa i gamla fotspår och valde att leva sina liv som de själva önskar skulle de inte vara så himla bittra att de tar till våld så fort de fått lite sprit i kroppen.

När ni nu vaknar och våndas kan ni testa bakisbomben som Expressen publicerar idag:
- Ett glas vatten
- En Beroccatablett
- Två resorbtabletter, citrussmak
- En treotablett

Lycka till.

Min kväll var bra i alla fall. Jag och tysken åt och drack och samtalade och såg på ESC 1983.

Kommentarer

Aronson sa…
Jag orkar inte gå ut och köpa allt det där. Men det funkar alldeles säkert. Fast jag har faktiskt inte så ont i huvudet som jag befarade. Lite hungrig bara, men det ska snabbt åtgärdas...

Kul att det var lyckat för er!
Nisse sa…
Å jag är också fräsch och nyter i dag. Minsann :0)

Man kanske börjar bli gammal när man uppskattar att vakna upp utan baksmälla en sådan här dag.
Anonym sa…
HAHA! Vi älskar resorb! Även om jag tycker att det är lite fusk.. har man durckit ska mna lixom LIDA!
Anonym sa…
Aron - Bra! Och få nu inte för dig att gå ut ikväll. Vi vet alla att du bara klarar en utgång per vecka.
Nisse - Det är det som är så härligt med ålderdomen. Man uppskattar så mycket. :)
Tennis - Helt rätt iofs. Klart man ska lida lite...
Aronson sa…
Hmpf. Look who's talking. Du är ju hela 32. Om än med en ungdomlig figur...

Ha ha.
X Man sa…
Jag hade ingen krabbis ;) Fast jag drack en en hel del salmiak-kossu ;)+ några öl
Kim da Costa sa…
Aron - Min ungdomliga figur klarar inte så mycket längre. Tyvärr. :(
X Man - Mums! Salmiak-kossu!
Anonym sa…
Jag skulle iofs föreslå Bakis istället för Resorb.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur