Celine & Cyndi

Ett inlägg hos Aronson häromdagen fick mig att damma av Celine-skivorna. Hon är sannerligen ingen av mina favoritvokalister men jag gillar dels hennes poppigare dängor, dels hennes ultrasmöriga ballader. Sedan såg jag på TV idag medan jag åt. Det var Martha på TV4 ( = tant-Kim) och gäst var Cyndi Lauper. Alltså spelade jag I Drove All Night med både Celine och Cyndi och jag gillar båda versionerna ungefär lika mycket.

Celines One Heart-album fick snurra vidare och plötsligt blev jag alldeles toktårögd. Jag nästan hulkade. Misstänker att mina mediciner gör mig extra blödig. Det var texten nedan som spelades just då.

You can say you love me
That I'm your perfect crush
How it hurts to need someone that much
You can swear you mean it
But that ain't good enough
Cause when a man loves another it is all
In his touch


(Jo, jag var ju tvungen att skriva om texten lite av förståeliga skäl.)

Jag må vara patetiskt romantisk men.. då står jag för det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur