Dagens musik


Jag måste säga att jag gillar Stars Are Blind med Paris Hilton. Om folk kan sjunga eller inte intresserar mig nada. Är det karlar det handlar om så är det "å, han har så mycket att säga och han är ett energiknippe på scen" (läs: Håkan Hellström), är det en dam så är det omedelbums en pengakåt bimbo (och här syftar jag inte på Paris Hilton för hon behöver knappast vara kåt på cash).

Annars är den mest spelade låten just nu When I Lost You med Sarah Whatmore. Tydligen tackade Kylie nej till den. Big mistake. Och Oswald tipsade mig nyligen om låten P.Y.T. (Pretty Young Thing) med Tina Cousins. Lyssnade på den om och om igen och funderade över var jag hört låten förut. Sedan kom jag på att den ju låg på Aqua-Lenes floppalbum.

För övrigt spelar jag fortfarande outgivna Kylie-låten Trippin' You Up flitigt. Den är till och med ljuvligare än den outgivna Madonna-låten Liquid Love.

Kommentarer

Oswald sa…
Jaha, då var det dags igen...

Varför jämöra just Håkan Hellström med de sågade bimbosen?
Varför inte jämföra Håkan med Lahle och andra kvinliga musiker som
A) skriver sin musik själv (som Håkan)
B) skriver sina texter själv (som Håkan)
C) sjunger på svenska (som Håkan)
D) hyllas (som Håkan)

Vet inte varför jag alltid måste rusa till Mr Hellströms försvar (en sån stor fan är jag verkligen inte) men jag BEGRIPER bara inte varför hans namn kommer upp jämt. Överallt.
Som om han var satan eller hade dödat någon eller verkligen ondsint försökte tvinga sin musik på folk.
Han framstår ju verkligen precis tvärtom.

Ett tips är att jämföra de kvinnliga bimbosarna med de manliga som Ronan Keating...Shane Ward...Will Young...Nick L...osv
De som också sågas.
De som också oftast bara sjunger det andra skriver åt dem.

Jag lovar. Våra kvinnliga bögfavoriter vinner varje gång och ingen behöver dra in Håkan Hellström.

Puss
Anonym sa…
Hahaa, jag visste väl det. Puss.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur