90-tal



Just nu lyssnar jag mest på två underskattade Madonnaskivor;
Erotica (1992)
Mina favvosar;
1 Rain
2 Words
3 Why's It So Hard
4 Erotica
5 Thief Of Hearts

och
Bedtime Stories (1994)

Mina favvosar;
1 Love Tried To Welcome Me
2 Secret
3 Sanctuary
4 Bedtime Story
5 Forbidden Love

Jag har mycket starka minnen av båda albumen. Eller från tiden då de släpptes. När Erotica kom bodde jag i en studentlägenhet och kände mig ensammast i världen (ett tag). Köpte kassettbandet (!) en fredag och låg hemma hela helgen och toklyssnade. När Bedtime Stories släpptes hade jag bott i Stockholm i ett drygt halvår, tillsammans med min första big love (E), och hade världens mest underbetalda jobb. Köpte CD:n för mina sista pengar. Usch, det var en jobbig tid. Tur att den är förbi.
Nu ska jag chatta färdigt med någon som "raggar" på mig (hans ord) innan jag packar ihop, åker hem och sover och så börjar det om igen. Skola. Arbete. Godnatt. Wherever you are, som Jack Killian sa en gång i tiden.

Kommentarer

Anonym sa…
Jag gillar när du skriver om Madonna. Från Erotica så delar jag din beundran för låt 3 och 5, mina favoriter från den plattan.

Bedtime stories tycker jag är hennes svagaste album och där kan jag sträcka mig till att dela 3:an med dig...(;-)
Kim da Costa sa…
Jerppa - Och jag gillar inte helt oväntat att skriva om M :)
Anonym sa…
Jerppa?
Ja, du kan då få till det... det låter ju riktigt bra (;-)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur