Drip drop teardrop

Idag har det hänt mycket här i kvarteret, bland annat;
- Jag bevittnade en katt falla från andra eller tredje våningen (tror han mår ok)
- Jag har hört min granne berätta väldigt intima detaljer för sina (kvinnliga) vänner på balkongen. Låt mig säga så här; han är inte tillsammans med någon utav dem. Sånt skulle man aldrig dela med sig av till någon, framförallt inte sin partner.
- Jag har filat Sebbes klor med en blommig nagelfil (don't ask)
- Jag har läst en väldigt hjärndöd bok från pärm till pärm (ibland är det så skönt att känna sig ultrasmart)
- Jag har ringt ett jobbigt samtal (egentligen två men kom bara fram på det ena numret)
- Dessutom har jag skrattat så högt att jag fick en mindre astmaattack.
- Har bara kollat min e-mail en gång (!)

Nu ska jag se Monster In Law med Jane Fonda.

Jag. Vill. Ha. Minusgrader. Nu.

Jag sitter iklädd endast jeans. Helt stilla i skuggan inomhus. Det är inte överdrivet varmt. Jag rör mig inte en millimeter. Ändå droppar det svett från min kropp. Är det "normalt"?

Kommentarer

Aronson sa…
Men snälla Kimman, du kan inte gå omkring med jeans på dig inomhus nu. Själv har jag bara kallingarna på mig...

;-P
Kim da Costa sa…
Jag har provat men det spelar ingen roll. Hellre jeans än klibbig hud mot klibbig hud.
Anonym sa…
Stackars katten! :-/
Jag har nerrullat i fönstren mot söder. Inte så roligt, men ganska effektivt mot värmen...
Anonym sa…
helt normalt i denna värme :)

Vill också ha minusgrader NU tack!!!

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur