Paris Hilton "Paris"


01 TURN IT UP
Första låten är just en sådan där elektronisik pop-r&b-låt som jag är väldigt svag för. Mycket bra.
02 FIGHTIN' OVER ME
Spår två luktar USA-hit lång väg. Älskar melodin och produktionen men som alltid när det gäller låtar som stinker USA-hit så kommer det in två stönande så kallade hip hop-stjärnor och förstör allt. JAG HATAR HIP HOP. Jag hatar dessa aggressiva gaphalsar och jag är allergisk mot ordet nigger. De sabbar jämt allt med sitt pubertala flås, "öh-öh" och töntiga raprader som man ändå inte kan tyda. Synd på så rara ärtor för låten är väldigt bra.
03 STARS ARE BLIND
Som jag sagt tidigare gillar jag den här första singeln. Ljuvlig reggeapop som gör mig lycklig.
04 I WANT YOU
Disco som i mina öron har lite rock, lite 70-tal och en aning 80-tal i grunden. Helt okej.
05 JEALOUSY
Pop/rock och jag gillar den här låten skarpt. Refrängen är av allsångskvalitet och verserna är härligt melodiösa.
06 HEARTBEAT
Låten börjar lite som Time After Time. Min favorit. Melodiös pop i midtempo. En typisk sådan där låt som berör mig och får mig att vilja ligga och hångla. Se någon djupt i ögonen - ja, alla de där klyschorna som jag älskar.
07 NOTHING IN THIS WORLD
Rockigare sound i denna poppiga låt med klistrig da-da da-da-da da-da-daa-slinga. Trevlig.
08 SCREWED
En av de första låtarna Paris spelade in för ett bra tag sedan, om jag förstått det rätt. Inte särskilt kul trots kul titel. Fastnar inte alls.
09 NOT LEAVING WITHOUT YOU
Lite countrysmak till en början men sedan dansvänlig pop. Helt okej. Trevlig refräng. Aningen platt, dock. Lite Gwen Stefani-wannabe.
10 TURN YOU ON
Samma stil som i spår ett och två. Tack och lov utan jobbiga rappare. Tycker om. Vill smådansa.
11 DO YA THINK I'M SEXY
Okej, det här var väl onödigt. Har man inte hört det tidigare så hör man det i albumets sista spår; Paris tunna röst, menar jag. Den är dock knappast tunnare än exempelvis Janet Jacksons.

Summan av kardemumman; ett helt okej album.
3/5.
Min topp-tre;
01 Heartbeat
02 Jealousy
03 Nothing In This World
Albumet släpptes idag.

Tags:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur