Risigt hår på Risbergs blekta hufvud

Jag har just sett Melodifestivalen 1986.
Karin Risbergs Stopp stopp stanna är strååålande.

Vi möttes sent en kväll i staden
Du gav en blick som jag sent ska glömma
Du kom och gick på esplanaden
Den kvällen började jag att drömma
Du fick mig att börja fundera
På mina planer att dig förföra
Numera är jag helt fixerad
Här är mitt budskap till dig

Stopp, stopp, stanna - lyssna på mig
Stopp, stopp, stanna - och ta den sista chansen
Stopp, stopp, stanna - säg inte nej
Ditt öde väntar här på dig

Där någonstans ibland betongen
Kan det finnas en strimma solsken
Jag hör musiken, jag hör sången
Drömmar som svävar så högt bland molnen
Jag brukar ofta promenera
På esplanaden i hopp om att du
Nån kväll ska komma och passera
Så jag kan säga till dig

Stopp, stopp, stanna - lyssna på mig
Stopp, stopp, stanna - och ta den sista chansen
Stopp, stopp, stanna - säg inte nej
Ditt öde väntar här på dig

Vilken härlig pickupline förresten; ditt öde väntar här på dig. Den ska jag köra någon gång när det panikrycker i megabaguetten.

Tags:

Kommentarer

Oswald sa…
Oh, har du den på VHS alltså?
Eller något annat ännu lämpligare format?
Den skulle jag verkligen vilja se...
Kim da Costa sa…
Jag bara råkade ladda hem den.. Helt olagligt och allt. Hehee.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur