Berättelsen om TM

En gång i min ungdom, på mitt förra jobb, startade jag och en kollega ett slags nyhetsbrev som kom ut ett par gånger i månaden. När min kollega slutade tog jag över verksamheten vilket ledde till ett månatligt magasin vid namn TM, som var på ca 35 sidor. Jag intervjuade de anställda, presenterade nyanställda, fotade och rapporterade från firmafester och mycket mer därtill.
Den fiktiva chefredaktören var en dam vid namn Lolita Lurvbuske. Med henne vid rodret spårade dock magasinet ur och blev oerhört icke-politiskt-korrekt med mycket sensuella inslag som "gissa min balle" eller "fittpusslet". Därför tog pryda Louise-Margaretha Hauptzenkollen-Schütz över. Läsarna svek dock, eftersom de älskade de såsiga inslagen och Lolita var snart tillbaka.

Stående inslag i magasinet var Fråga Fariba om moral, Fråga Lill-Noëlle om astrologi, Skvaller-Majas gossipspalt och mer därtill. Lolita fick snart konkurrens av Tanja Paperinukke - en blond kopia av Lolita själv.
TM lades ner efter fem fantastiska år :-)

Jag har feber då detta skrivs, men allt är sant.

Kommentarer

Anonym sa…
Haha... åhh! TM verkade underbart! :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur