Dagens låt

Meis ei oo enää karismaa
Vi har ingen karisma längre
Ei sitä sielun tulta polttavaa
Inte det där som bränner i själen
Sanoja tyhjiä vain
Endast tomma ord
Mitä sä odotat nyt kun jo mennyt oon
Vad väntar du dig nu när jag redan gett mig av
Kun sydän kaipaa aurinkoon
När hjärtat vill till solen
Kun ei oo kuuta mihin kurkottaa
När man inte har en måne att sträcka sig efter
On vain tää matka menneisiin
Finns bara vägen till det förgågna
Katkreiin kyyneliin
Till bittra tårar
Ja meil ei ois aikaa valheisiin
Och vi har inte tid till lögner

Niin se on
Så är det
Nää se nyt
Inse det nu
Meil ei oo toivoo
Vi har inget hopp
Meitä ei oo
Det finns inget "vi"
Mä en oo sun elämäsi
Jag är inte ditt liv
Tää ei oo aitoo
Detta är inte äkta
Sä et oo mun maailmani
Du är inte min värld
Meitä ei oo
Det finns inget "vi"

Meitä Ei Oo / Antti Tuisku

Fritt översatt av mig, var dock tvungen att ringa min syster i Ungern för jag hade tappat några ord. Hon frågade varför jag undrade och skrattade gott när jag sa att jag försökte översätta en Antti Tuisku-låt. "Jag är ju inte känd för min goda musiksmak", sa jag. "Nej, verkligen inte", svarade hon.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur