Irri

Idag promenerade jag och Sebbe Hammarbyhöjden-Hötorget. Måste få gnälla lite om sådant jag gnällt om tidigare. Dagens irritationsmoment;
* Glas, glas, glas. Folk super sig fulla och när de inte får någon fitta slår de sönder flaskor och misshandlar oskyldiga. People suck.
* Skräp. Har ni tänkt på hur skräpig stan har blivit? Det snackas alltid om hur rent Stockholm är. Eller hur. Lika sopigt är det som i vilken annan europeisk huvudstad som helst.
* Folk kan inte gå. De rör sig i sicksack, gärna i flock, och stannar var som helst hur som helst. Virrhönor.
* Inga trängselskatter - bilköerna ringlade långa och avgasstanken blandades med urinditon (ytterligare en följd av punkt ett). People suck. Cars suck.
* Jaghatardinbarnvagn. Folk tror att de äger världen bara för att de har barn.

Ungefär så just nu.

Tags:

Kommentarer

Aronson sa…
Åhh, Kimman. Du och jag tänker så lika. Just de där punkterna är mina största irritationsmoment också. Jag kan bli så jävla arg ibland.

...och även folk som inte kan stå till höger i rulltrappan.
Kim da Costa sa…
Aronbaby - Vi är som ler och långhalm ju :)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Frustrerad tjur