Jag & Han

Det är söndag och söndagar är synonyma med reflektion.
Det känns som om jag gått in i något slags balanserat skede i livet. Det började för nio månader sedan då min senaste relation avslutades. Den var oerhört stormig och krävande men också alldeles underbar. Till slut sög den musten ur mig och allt annat fick prio två. Naturligtvis fanns bara en utväg och där är jag nu.
Detta balanserade liv går mig dock på nerverna. Det är så behagligt att det är tråkigt. Kanske har jag en S/M-ådra i mig. Kanske mår jag som bäst när jag får lida lite. Kanske känner jag mig mer levande då.
Jag och Han har väldigt lite kontakt idag, vilket känns konstigt, men jag vågar helt enkelt inte. Är rädd för att jag, om jag skulle träffa Honom, skulle kasta allt och plåga mig själv lite extra. Vet helt enkelt inte vad jag känner och så länge jag inte träffar Honom riskerar jag ingenting. Så jag låter tiden gå och gå och gå tills jag känner mig på säker mark. Men kommer den dagen någonsin? Om vi inte ses lär jag ju heller inte veta.
Jag har inte ens bedövat mig med andra. Så himla moget av mig. Jag har lärt mig av mina många misstag.
Men när vet man att känslorna är borta om man aldrig ses?
När vet man att det är fritt fram?

Kommentarer

Ik & Hij.

Jag kan inte ens beskriva hur väl jag känner igen mig. Nu är mina tre singeldagar inte ens i närheten av tre kvartal, men det finns något där, i självinsikten.

Och om att våga; om att veta när det är fritt fram; och att veta om känslorna är borta.. Det är ALDRIG för tidigt, och det är ALDRIG för sent. Det är bara att pröva.
Och om känslorna finns kvar, finns förmodligen en möjlig kamratskap i det. Finns känslorna kvar är de dessutom oftast oavslutade, för båda parter, även om bara en ser det.
Men om ni ses, och du känner att du måste kasta dig för hans fötter tycker jag att du genast ska vända om och springa hem igen.
Kim da Costa sa…
Plan - Du så vis :) Jag läser och lär.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Frustrerad tjur