Kollegan

Min kollega WD hade tjejmiddag igår. Idag släpade hon med sig disken till jobbet. "Vi har ju ingen diskmaskin hemma och så små ytor i köket". Det hade varit en sak om hon bott runt hörnet, men nu bor hon i Huddinge. Och vi jobbar mitt i city.
Idag har hon lärt mig att Huddinge är en mycket bra förort att bo i; det bor mycket, mycket pensionärer där, integrerade invandrare och väldigt mycket svennepar som det gått bra för "men inte bäst". Det finns tydligen även många piffiga tjejer med stort hår. "Jag identifierar mig med Huddingeborna", hälsar hon.

Om min stadsdel kan du läsa här och här.

Tags: , , ,

Kommentarer

Anonym sa…
Å jisses så jobbigt att släpa med sig disk till jobbet! Då hoppas jag ni har en sjuhelsikes diskmaskin!
Kim da Costa sa…
Hahaa, visst är det. Maskinen är av standardkvalitet.
Anonym sa…
Hammarbyhöjden, JA! JA! JA! Det är ju bara BÄST att bo här. Fatta, man GÅR in till den bästa delen av Söder, GÅR rakt ut i skogen, mil efter mil om man vill. Trevlig optiker, skomakare och skräddare. Synd bara att biblioteket flyttade till Björkhagen och lite för långt till bad (cykelavstånd). Men... tänk en bastu med bad i isvak en vinterkväll på Hellasgården och sen gå hem genom skogen i mörkret. Vissa tider är Konsum flirtvänligt och från balkongen hör man när Hammarby har hemmamatch. Och att gå allra högst upp på Hammarbytoppen och spana ut över Stockholm, skogen och skärgården!
Kim da Costa sa…
Karin - Jag kan bara hålla med dig!
:D

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur