Nyutgåvor


Precis som Pet Shop Boys har Eurythmics gett ut samtliga album remastrade (gu vilken skillnad det är på ljudet!) med bonusspår. Köpte samtliga PSB-album på nytt och nu har jag börjat inhandla nyutgåvorna av Eurythmicsalbumen också. Två i taget i kronologisk ordning för att ha något att se fram emot varje månad. Hoppas dessa skivor är lika underbara som PSB-ditona. De hade gott om bonusspår på separat CD och personliga kommentarer till samtliga låtar. Tycker det är underbart att läsa om låtskrivarprocesser, videoinspelningar och andra anekdoter i kategorin värdelöst vetande. Imorgon får jag de två första albumen; In The Garden och Sweet Dreams (Are Made Of This).
Mina två favoritalbum med Eurythmics är nog Savage och We Too Are One.
PSB-dito är svårare. Kanske Actually och den senaste; Fundamental, faktiskt.

Eurythmics har för övrigt äntligen fått en officiell hemsida och Pet Shop Boys har hottat upp sin.


Tags: , ,

Kommentarer

Rexxie sa…
Savage är helt klart min Eurythmics-favorit! Funderar på att köpa Greatest Hits-DVD'n med deras musikvideos...

När det gäller PSB måste jag faktiskt erkänna att jag inte riktigt vet vilket album som är bäst... Av någon anledning har jag inga album av dem; bara singlar + maxis.
Kim da Costa sa…
Köp dvd:n! Eurythmics videor är a piece of art.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur