Sebbe & ostbågar


Foto: Kim M / Sebbe in action
Jag trodde ett tag att Sebbe var blandras men det tror jag inte längre. Han blir mer och mer lik en fullfjädrad papillon för varje dag som går. Speciellt i de friska höstvindarna (I love), då står hans öron som aldrig förr och han liknar de där fjolliga hundarna i böckerna.
Och han älskar ostbågar (inte för att det är utmärkande för hans ras men ändå). Han verkar alltid lika förvånad över att något så stort kan smälta så ljuvligt på tungan och visa sig vara mest luft.

Tags:

Kommentarer

Anonym sa…
Jag säger som jag sagt till Honken - det heter ostkrokar juh! ;-)
Kim da Costa sa…
Hahaa.. I detta fall heter det varken krokar eller bågar utan det handlar om såna där bollar som jag inte vet namnet på.
Aronson sa…
Lyssna inte på Jonaz. Det heter ostbågar.

Och det låter nästan som att Sebbe lärt sig den fula ovanan från husse... ;-)
Anonym sa…
haha... vem älskar inte ostBÅGAR? :)
Anonym sa…
Hmm, nu när jag tittar närmare på bilden (jag såg bara felstavningen av ostkrokar tidigare...) så undrar jag:

Är det ett hundben, en pappersrulle eller nåt helt annat som syns mellans Sebbes bakben...? ;-)
Kim da Costa sa…
Jonaz med Z - Usch! Bilden togs på den tiden S fortfarande lekte med toarullar. Det är numera no no etersom han äter upp dem i ett nafs.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur