Val

Gårdagens valdebatt i SVT var ovanligt underhållande. Göran Hägglunds otäcka sanna jag skymtade mellan varven. Det känns som det lurar ondska bakom den välputsade amerikaniserade fasaden och de perfekt putsade glasögonen.
Hundvakten ringde och undrade hur jag tillbringade min fredagkväll. "Du är en nörd", sa han. "Ja", svarade jag, "jag vet, men det är det inte många som känner till".
Axén Olin sa häromdagen i någon trängseldebatt något i stil med att köerna beror på att det byggs cykelbanor överallt. Det säger väl allt.
Har blivit positivt överraskad av Lars Ohly. Hade inte mycket till övers för honom tidigare men efter alla debatter kan jag konstatera att han oväntat ofta slagit huvudet på spiken. Eller nåt.
Jag tror centern kommer nå toppnoteringar i valet. Till och med min vänstervän MM överväger att rösta på fru Maud.
Själv är jag glad över min mp-röst. Wetterstrand och Eriksson rockar.


Tags:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur