Blandade måndagsfunderingar

Kom hem från jobbet och var på långpromme med Sebbe. Vi träffade en trevlig, parant kvinna med två pudlar. Den ene; Allan, försökte betäcka Sebbe tre gånger. Damen var trevlig i alla fall, hoppas vi ses igen (med tanke på min sociala fobi är de människor jag vill stöta på väldigt få). De tre hundarna sprang lösa och jagade varandra, runt, runt. Varför springer hundar så ofta i cirklar?

Jag åt lunch framför Oprah, slumrade till och vaknade lagom till Martha (how sad am I).

Läste någonstans för ett tag sedan att olivolja ska förvaras kallt. Alltså ställde jag den i kylen (den har stått i rumstemperatur alltid, alltid). Idag var den helt grumlig. Varför? Ska den inte stå i kylen? Eller är min kyl för kall?

Hämtade ut ett paket. Mor min hade stickat en ljuvlig ylletröja + tillhörande vantar. Ringde för ett par veckor sedan och sa; "Mor, nästa gång du ska sticka nåt..." Två veckor senare har jag min nya, fräscha, varma tröja på mig i min kalla lägenhet. Tack mor. Du är en drottning med dina stickor!

Kommentarer

Rexxie sa…
Olivolja blir grumlig i kylskåp, går över om du tar ut den och ställer den i rumstemperatur igen.

Köper man olja av sämre kvalitet så räcker det inte med att den blir grumlig, det blir ungefär som en margarinklump i flaskan (och även det går över om man ställer ut den en stund).
Kim da Costa sa…
Tack herrn, jag borde inte ha lyssnat på vem det nu var som sa att den skulle stå i kylen.
Rexxie sa…
Njae, sitter och surfar runt, och du skall nog förvara den i kylskåp och plocka fram den en stund innan du skall använda den.

Ett alternativ är ju att du skaffar en lite mindre flaska som du har framme (för typ en veckas förbrukning) och så har du resten i kylskåpet...
Anonym sa…
Jag har ALLTID min olivolja i rumstempratur, & var nog första gången jag hörde att den skulle stå i kylen *S* :)
Kim da Costa sa…
Men gu. Jag måste komma på var jag läste/hörde det där. Kanske borde lita mer på mig själv...
Anonym sa…
Är detta VM i husmorstips eller vad :)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur