En tisdag i oktober

Idag har jag "förhandlat fram" nya arbetstider åt mig själv och jag är mycket nöjd. Fick det precis som jag önskade så nu känns hösten och vintern mycket roligare när jag har det spikat och klart och slipper fundera på hur det ska se ut.

Jag har sett två avsnitt av Desperate Housewives, som jag antar kommer visas här under våren (?). Ljuvliga var de! Serien är back on track.

Träffade snyggogrannen i trappan. Han kommenterade mitt paraply. Jag kunde som vanligt inte säga något intelligent.

Kände mig tjock i halsen (förkylningstider). Dock inget som en kopp kaffe med en hutt brännvin inte kunde råda bot på.

Fick brev från Patricia. Måste hämta nytt vip-kort + fick presentkort på födelsedagsmiddag. Attans.. Jag som tänkte sluta gå ut...

Sebbe har inte kräkts idag. Däremot kissade han på golvet. (Mitt fel helt och hållet. Han försökte väcka mig i två timmar men jag var ack så trött. Sedan hörde jag plötsligt pssssss....)

Ciao.

Kommentarer

Ninde sa…
"Desperate" rules! Speciellt min favorit Gabrielle.

Patrcia är lustiga med sina små presentkort på födelsedagsmiddagar. Jag är ännu lustigare som dels är naiv nog att nästan bli glad för dom. Dels varje gång lyckas övertyga mig själv om att man lika gärna kan utnyttja det, kommer bli en billig kväll. Och varje gång blir jag lika förvånad...
Kim da Costa sa…
Ja, Gabrielle är lovely även om Bree är roligast :)
Har nog bara använt Patricia-presentkortet en gång. Eftersom jag fyller år i December är det så mycket annat som ska göras... Men tänkte försöka utnyttja den i år.
Aronson sa…
Vad är det för speciellt med ditt paraply?
Kim da Costa sa…
Aronbaby - Inget alls. Snarare det att jag äntligen får använda det. Jag klagade över värmen för min granne hela sommaren..
Anonym sa…
Japp Husfruarna har hittat hem igen. Säsong tre har verkligen kommit upp sig mot den ganska dåliga säsong . Bra det för jag kan inte leva utan dom :)
Anonym sa…
Jag råkade se ett avsnitt av DH från säsong tre(?) när jag var i Chicago. Mycket spännande!
Kim da Costa sa…
Välkommen hem Honky. Du är ack så saknad :)
Oswald sa…
Vem har sagt att Mike inte ska vara med?
Mike är med för fulla muggar i säsong 3.
Vänta bara...
Kim da Costa sa…
Tro mig Wolfwoman - Han vaknar upp.. Såg det med egna ögon.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur