Confessions Tour


Nu har jag sett Madonnas Confessions Tour. Vad jag missade när jag såg alla snuttar på Youtube var hur otroligt bra de hottat upp (de gamla) låtarna. De har fått helt nytt liv och till och med gamla sönderspelade Like A Virgin låter fräsch. Förutom den tycker jag bäst om La Isla Bonita, Music (som med sin originalversion inte ens ligger på min topp 50!) och inte minst Erotica (eller You Thrill Me som denna outgivna första version av låten oftast kallas).
Otroligt bra konsert! M sjunger bättre än någonsin och jag undrar varifrån hon får sin energi. Ge mig lite, tack.
Dessvärre saknas ett gäng nummer i TV-versionen men snart finns rubbet på DVD.

Den 25:e december visas Confessions Tour på SVT.

Kommentarer

Jerry sa…
Jag fick ett ex igår men var för trött för att orka med mer än de tre inledande låtarna... spännande verkar det vara i alla fall. Får se vad jag tycker och när jag får tiden att njuta av detta...
Kim da Costa sa…
Du kommer nog fälla en tår på slutet... ;)
Anonym sa…
Den 29:de. Då kan jag kolla!
Är i Sverige och firar jul o nyår, ju. :)
Kim da Costa sa…
Myra - det tycker jag att du ska göra :) Med ett glas vin + snacks som sällskap i soffan!
Anonym sa…
Mer troligt att det blir Coca Cola och SmåMyror som sällskap. *s*
Kim da Costa sa…
Myra - Jag som trodde att SmåMyrorna går och lägger sig tidigt :)
Jerry sa…
Nu har jag sett konserten. Vet inte om det var samma som dig? Denna innhöll 16 låtar det var en fantastiskt upplevelse, även om jag bara såg den på datorn. Inledningen var underbar samt Jump, Like it or not, Music och La isla bonita. Vilken energi hon har. Jag vill se mer... Tårar var närmast vid Live to tell... min stora favorit Sorry kändes nerhottad vilket inte passar den låten. Men i det stora hela en stor 5 i betyg!
Anonym sa…
Meh!? Cybern åt upp min kommentar! *sur*
Men jag hajar vinken. Jag babblar helt enkelt för mycket skit.

De vaknar ju så aptidigt, om man slänger dem isäng för tidigt, ju... ;-)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur