Fredag morgon

Jaha ja. Den här dagen började inte så bra. Vaknade av att Sebbe skällde till, tänkte "det är väl någon mening med det också" och kollade på klockan som visade att jag skulle vara på jobbet fem minuter senare. Upp som ett skott. Stress och ångest. Blev bara en halvtimme sen, tack och lov (för att tänka positivt). Jag hade en av mina sömnlösa nätter. Sista gången jag kollade på klockan var en och en halv timme innan jag egentligen skulle klivit upp. Vet inte vad det var som höll mig vaken men tankarna malde, regnet piskade mot fönstren (inte så där behagligt utan helt i otakt) och som bonus hade jag restless legs. Det värsta är att det är så här insomniacirkeln inleds - nu kommer jag vara ännu mer stressad över att inte vakna och ligga stel som en pinne och vänta på att klockan ringer. Och oroa mig över att den inte ringer.
Som tur är tog jag ledigt imorgon. Det är fest i mitt tillfälliga hem och jag vet hur det blir; "nu ska jag sova". Eller hur... Jag känner mig själv bättre än så. Alltså blir jag en del av festligheterna.

Morgonens konversation med kollegan WD:
Jag: Hur är det med den där killen du träffade förut?
WD: Kim, jag var 19. Det var tio år sedan.
Jag: Oj. Du åldras med värdighet.

På lunchen ska jag gå och kolla om jag kan hitta någon fräsch blus (jag menar så klart tröja men eftersom blus är ett sådant extremt fult ord försöker jag neutralisera det genom att använda det så ofta jag bara kan). Jag vill ha något nytt på mig ikväll.

Kommentarer

Aronson sa…
Snälla Kimman, det finns INGEN SOM HELST anledning att försöka neutralisera ordet blus. För det är verkligen vedervärdigt (framför allt för herrkläder) och ska allra helst begravas...

I övrigt lider jag med dig för din natt. Been there done that...
Kim da Costa sa…
Jomen jag har har kapitulerat eftersom ordet ständigt förekommer överallt. Dessutom - hold your horses - säger jag ibland; herrtrosa, eftersom K-ordet är så fulfulfult att jag inte kan använda det.
Aronson sa…
Herrtrosa? Men guuuuuuuuuud. Ge dig! Det ena fulare än det andra.

Bläääääh!

;-)
Nisse sa…
Ha ha... tack för dagens första skratt. Blus, när du säger det så inser jag ju att det är så, blus är inte bra... :0)

Och varför kan du inte säga K-ordet? (av hänsyn till dig skriver jag inte ut det). Underbyxor kanske? Fast hur ofta behöver man använda ordet? Egentligen. För inte brukar man väl prata med andra om sina underbyxor, småbyxor, intimvärmare, tablettask... eller gör man?

Förresten, tablettask var kanske inget bra ord. :0)

Hoppas du får sova gott i natt. Tänk på hus, det brukar jag göra.
Kim da Costa sa…
Natten var varm. Han kysste min nacke. Skäggstubben brände mot min hud. Inatt skulle det ske, längtan låg i luften. Han var snygg och jag var het. "Kan du inte dra herrtrosan åt sidan", bad han sensuellt, "så jag kommer åt ordentligt". Jag gjorde som han sa, så klart.
Kim da Costa sa…
Wild - Ska jag tänka på hus!? Hur menar du då? Men okej, jag ska försöka! :)
Nej, tablettask var inte särskilt bra. Jag vet inte varför jag aldrig kunnat använda K-ordet. Tror jag är störd på något sätt. Småbyxor säger jag faktiskt ibland men det låter så perverst så jag försöker undvika det.
Men förr om åren stod det faktiskt HERRTROSA i diverse postorderkataloger! Jag minns det tydligt.
Nisse sa…
Jag brukar tänka ut hur hus kan se ut... ungefär som om man är en arkitekt och bygger ett hus i huvudet :0) Jag hinner aldrig färdigt ett hus innan jag har somnat.

Okej, om man behöver be någon att dra herrtrosan åt sidan så behöver man ju... eller så säger man... jag vill ha dig naken... kanske?
Kim da Costa sa…
Hahaa, okej, jag medger att det låter bättre. Ibland (sällan) när jag hamnar i sådana ekivoka situationer känner jag mig tvungen att säga något oväntat för att lätta upp stämningen. Å andra sidan brukar det ju kill the moment så jag ska nog sluta med det och bara köra..
Aronson sa…
Ha ha, Kimman. Du är för härlig. "Kan du inte dra herrtrosan åt sidan"? Ha ha.

Och "småbyxor"? Det har jag aldrig hört. Kalsonger eller kallingar går väl jättebra?

Eller så kan du vara mer direkt om vad det är: "mina boxers" eller "mina briefs" eller vad du nu har...

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur