Mat

Jag såg Du är vad du äter idag och jag blir så grinig på dessa vuxna människor som gnäller; "Jag tänker verkligen inte äta det här". De är så feta att de knappt kan röra sig, är grå i ansiktet och har stripigt hår men ändå fattar de inte att de inte bör leva på friterad skräpmat och sprit som enda dryck.

Idag har jag ätit;
Frukost: En vaniljproteinshake + kaffe.
Lunch: Sallad (blandad sallat, gurka, tomat, kikärtor, purjolök, gröna oliver med chilifyllning, paprika) med vegetariska bbq-nuggets.
Mellanmål: Två minimala klementiner.
Middag: Sallad med tre små skivor halloumi.

Sebbe vill smaka på allt såklart. Förutom klementinerna...

Tags:

Kommentarer

Anonym sa…
Sebbe är frän! :-)
Jerry sa…
Eftersom jag har mat som tröst emellanåt, så vet jag hur lätt det är att "trilla dit".

Många äter för att straffa sig själva, för att döva och för att slippa känna. Sen finns det andra som har andra metoder, men att vara tjock är i många fall ett uttryck för någonting psykiskt jobbigt... tror jag då... ibland fungerar inte det logiska och det som är "rätt" för oss. Då kan man inse hur mycket som helst och det går ändå inte. Ville bara säga det...
Kim da Costa sa…
J - Jo, jag vet. Jag är en typisk tröstätare själv. Förundras dock så över folk som de som var med i programmet idag; en mor och hennes dotter som uteslutande äter skräp och häller i sig alkohol hela kvällarna. Hallå, moder, ta ditt ansvar!
Jag håller mer på att bli en Patsy Stone, no thanx - liquid lunch for me..
Jerry sa…
kim: Modern kanske avskyr sig själv så pass mycket att kraften inte finns där för dottern. Det var tragiskt att se... alla borde få hem en "expert" som sparkar en därbak... jag t ex...
Ninde sa…
Kan förstå att fett och socker är en effektiv tröstdrog. Billig och lättåtkomlig. Har däremot lite svårt för vuxna människor som är så superkonservativa emot allt som inte är biff och pommes. Tacksam emot mina föräldrar som lärde mig tycka om sånt som folk i serien tycker är "uäääk, konstigt..."

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur