Madonna Topp 50 #1 - You waste your time with hate and regret

#1: "Frozen"
(Ray Of Light, 1998, Madonna/Patrick Leonard)

Naturligtvis är jag inte ute och cyklar. Åtminstone inte när det handlar om Madonna - självklart är det Frozen som ligger etta på min topp 50-lista (i hård konkurrens med tvåan).
När låten kom, under min mest dekadenta period, spelade jag in den på video och varje natt jag kom hem halvpackad och olycklig såg jag den om och om igen. Natten innan singeln släpptes låg jag sömnlös och så fort butikerna slog upp portarna gick jag och inhandlade ett exemplar. Å, vad jag älskade den då och å vad jag älskar den idag. Texten, stråkarna, blippbloppljuden, videon - allt är bra förutom remixarna.
Hela listan finns här.



You only see what your eyes want to see
How can life be what you want it to be
You're frozen
When your heart's not open

You're so consumed with how much you get
You waste your time with hate and regret

You're broken
When your heart's not open

Mmmmmm, if I could melt your heart
Mmmmmm, we'd never be apart
Mmmmmm, give yourself to me
Mmmmmm, you hold the key

Now there's no point in placing the blame
And you should know I suffer the same
If I lose you
My heart will be broken

Love is a bird, she needs to fly
Let all the hurt inside of you die
You're frozen

When your heart's not open


Mmmmmm, if I could melt your heart
Mmmmmm, we'd never be apart
Mmmmmm, give yourself to me
Mmmmmm, you hold the key

You only see wha
t your eyes want to see
How can life be what you want it to be
You're frozen
When your heart's not open

Mmmmmm, if I could melt your heart
Mmmmmm, we'd never be apart
Mmmmmm, give yourself to me
Mmmmmm, you hold the key

Mmmmmm, if I could melt your heart
Mmmmmm, we'd never be apart
Mmmmmm, give yourself to me
Mmmmmm, you hold the key

If I could melt your heart


Foto --->
Min käraste ägodel: guldskivan för Frozen.

Kommentarer

Aronson sa…
JAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Äntligen lite känsla för smak...

Mina favoritlåtar fick således plats 32(Grr), 1 och... nada...

=)
Kim da Costa sa…
Arondear - Jag har funderat mycket på vilken den tredje låten är... Berätta!
Jerry sa…
En bra etta. Den håller i alla väder.
Aronson sa…
Aronsons tre Madonnafavoriter (utan inbördes ordning):

Frozen
True Blue
Vogue

Och jag vet: True Blue är ALDRIG med på några listor. Men jag gillar den... =)
Kim da Costa sa…
Aron - True Blue är faktiskt en mycket fin dänga. Hamnade väl på plats 51..
Anonym sa…
Ja! JAG ÄLSKAR OCKSÅ FROZEN. Den är fantastisk! Den är strålande!
Torpan sa…
Hmmm... Frozen alltså... jo, den är väl bra. Men på min topp 5 är den inte, inte ens säker på att den är på min topp 10. Like a prayer diggar jag dock, den ska jag ha på min begravning! Det är bestämt sedan flera år tillbaka. Varför just den vet jag inte, men så är det.

Och jag håller med om att True blue är en riktig höjdare! :)
Anonym sa…
Fin-fin etta.

Men saknar "Over And Over (Remix)" från "Röda Albumet". Den på en förfest går alltid hem!
Kim da Costa sa…
Parton - Japp, Over And Over-remixen är kalas men eftersom originalversionen är så trist fick den ej vara med på listan.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur