Best of Bibeln

I höstas bibelbloggade jag ju en del och jag tänkte det var dags att påminna oss alla, speciellt mig själv, om rätt och fel. Jag menar; nytt år och allt...

"Vill du ha en slav eller slavinna, kan du köpa sådana av folket omkring dig."

(3 Mos 25:44)

"Om en man begår äktenskapsbrott med en annan mans hustru, skall både äktenskapsbrytaren och äktenskapsbryterskan straffas med döden."

(3 Mos. 20:10)

"Om en man har samlag med en kvinna under hennes menstruation och blottar hennes blods källa, liksom hon själv blottar den, skall båda utstötas ur sitt folk."

(3 Mos. 20:18)

"Prästerna får inte raka någon del av sitt huvud, inte heller klippa av skägget eller rista märken på sin kropp."

(3 Mos. 21:5)

"Om dottern till en präst vanhelgar sig genom prostitution, vanhelgar hon sin far. Hon skall brännas."

(3 Mos. 21:09)

Kommentarer

Anonym sa…
Oj, jag ligger risigt till.
Aronson sa…
Du väljer då dina ställen...

;-)
Kim da Costa sa…
Nisse - Ja, visst gör du ;)
Aron - Som så många andra...

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur