Brev till en väninna del 19 - 29

Hallå Mona-Greta! Jokkmokk, 15/3

Jag tycker verkligen att du ska svara ja på Fredericos frieri. Du verkar så lycklig med honom och Mårten har ju finska Liisa som han verkar bli tillfredsställd av. Dessutom fick jag ett kort av Mårten där det stod något mycket ekivokt. Otroligt stötande. Jag tycker du ska fråga honom vad i all sin dar han menar med det.
Igår kväll när Roger somnat hörde jag stönanden från Birgers och Leonas rum, så jag smög dit. Börje sov över hos en tjej i Vittjokk som han träffat på discot. För att göra en lång historia mycket kort fick jag ta Birgers plats i kärleksakten och det var trevligare än jag kunnat ana.
Leona sa; ”Jag tycker faktiskt du är otroligt snygg för din ålder. Som dig vill jag se ut som när jag blir 50”.
”Hmm, 42”, kraxade jag fram lite stött.
Det här ska vi göra om har vi bestämt.

MVH,
Angie.

PS Jag tror jag är i himmelen!

Hello! ”Fruan”, 27/3 2001

Skönt att vara tillbaks från Jokkmokk trots allt. Som jag skrev har Leona förfört Roger och jag är rasande. Jag trodde att jag och Birger var tillräckliga för den lilla slinkan. Birger gråter och gråter. Han vet att han borde dumpa henne men han är så kär.
Jag kom hem tidigt från jobbet när jag hör stön från sovrummet. Roger ligger fastspänd i sängen... Det var en fasansfull syn.
Roger påstår att han låg och sov och vaknade fastbunden i sänggaveln. Pyttsan!! Han säger att hon tvingade honom till allt. Hur kan han tro att jag ska gå på det! USCH! När jag kom in skrek båda för full hals. Vem tror du måste rengöra spegeln? Vad ska jag ta mig till? Får jag tillbaks allt orätt jag gjort mot Roger, tro?!

Hjälp mig Mona-Greta!

MVH,
Angie.

Hoppla, hoppla, Fruängen, 28/3 2001
(som Leona brukar säga till Roger)

Här i huset i Fruängen är det många ledsna miner, förutom Roger som går omkring och visslar. Igår natt tröstade jag Birger.
Jag slits mellan Roger, Birger och Leona. Jag vill både ha och inte ha henne. Men absolut inte samtidigt med Roger. Jag är rädd att hon skulle stjäla föreställningen ifrån mig. Roger blånekar fortfarande att han frivilligt hade sex med henne, men jag vet sanningen. Varje gång hennes hemska namn kommit upp växer det innanför hans pressveckbyxor. Jag vet att jag inte heller agerat rätt när det gäller både Birger och Leona men han ska inte göra sånt med andra i mitt hus! Därmed basta!
Soliga hälsningar,
Angie.

Hej Mona-Greta! Fruängen, 30/3 2001

Jag har pratat med en tjej som heter Sussi J och hon berättade att en kärring vid namn Berit Bitch planerar att sätta klorna i Mårten! Det här är en säker källa. Jag är väninna med hennes mamma Ulla. Sussi J och Berit ligger i en utdragen fejd. Tydligen har Berit förgripit sig och sexuellt utnyttjat en pojke som heter Larsa. Han ligger för närvarande inskriven på vilohem efter att ha försökt ta sitt liv! Det är jättehemskt tycker jag!
Du som är så inflytelserik och har sån makt i Neapel, se nu till att hon får ett riktigt helvete. Hon har måsta fly Sverige därför ingen vill anställa henne. Hennes nagelbutik heter ”La Beritfittza Naglia” och ligger centralt i Neapel.
Kära och varma hälsningar,
Angie

PS Interpol är oxå ute efter henne.

Kära Mona-Greta! Fruängen, april 2001

Här i Fruan rullar allt på som vanligt. Roger fortsätter att älska med Leona, trots sitt löfte om att vara mig trogen. Han däremot tror att jag inte vet. Men jag roar mig än så länge med Birger.

Igår kväll var Birger ute med sina klasskompisar på krogen Rasmus i Fruan. Det han inte visste var att jag dök upp senare på kvällen, under bordet de satt vid! Resten förstår du nog.

Varma hälsningar,
Angie.

Kära Monky! Fruängen, april 2001

Ibland varar inte ärlighet längst, därför tycker jag du besparar Mårten alla smaskiga detaljer om dig och dina virila pojkar. Berätta endast att du ätit middag med dem och inte att du ätit av dem.
Mårten har väl insett att han älskar dig för mycket och vill inte förlora dig. Hur har han gjort med finska Liisa då? Han måste ju förstå att han inte kan fortsätta knulla henne.

Men du kära vän måste oxå sluta träffa ”Fred” och Marco. Det är ett ultimatum om ditt äktenskap ska kunna repareras. Mårten verkar då vara i toppform i sängen. Han ser ju dessutom väldigt bra ut!

Jag ska faktiskt försöka sluta upp att prassla med Birger och fokusera mig mer på Roger.
Roger blir så till sig när han ser en blondin på TV, jag antar att han associerar dem med Leona. Men det ska jag sätta stopp för!!

Puss, puss,
Angie.

Kära hjärtevännen Mona-Greta! Fruängen, april 2001

Det var ett tag sen vi hördes, men den som väntar på något gott...
Jag använde det uttrycket ofta på den tiden då jag och Roger fortfarande båda var oskulder.
Jag ska tala om för dig vad din ”käre” Mårten gör på NKF, Neapels Kvinnofängelse. Han leker av sig med en intern vid namn Berit Göransson, f.d. bordellmamma, producent för p-filmer. Hon sitter inne för ”olaga tukt med minderårig”. Det du! Sätt stopp för det, hon är en riktig psykopat.
Jag tycker att du borde träffa Frederico, i alla fall som vän. Det blir nog svårt för er att hålla fingrarna i styr men försök åtminstone. Red upp med Mårten hur ni ska ha det och följ sedan känslan i din kropp, vad som är rätt och fel.
Angående det har jag börjat inse att jag gör mycket fel. Även om Birger varit med på allt vi gjort i sänghalmen borde jag som vuxen ta mitt ansvar. Jag är ju ändå den äldre. Men för att få ett riktigt slut på allt måste jag lämna familjen och leta efter en ny.
Jag har försökt prata med Birger om att vi måste sluta med det vi sysslar med, men han vill inte lyssna.
Inatt packade jag min resväska när Roger och pojkarna somnat. De kommer hem snart från jobb och skola och då ska vi sätta oss ner och diskutera vår situation.

Oj, nu hörde jag en nyckel sättas i låset, måste sluta, men skriver och berättar hur det gått.

Pussar,
Angie.

TJOHO! Bagarmossen, 26/4 2001

Angie här. Nu har jag äntligen lyckats frigöra mig ifrån Roger med familj. Det har varit en jobbig process men nu är jag ute i det fria och det känns underbart! Jag är som en nyutslagen blomma.
Jag var på Bagarmossens lokalkrog i lördags och roade mig kungligt med några trevliga medelålders karlar, som fann mig otroligt attraktiv. Det var lite knivigt att välja ut sängkamrat för natten men till slut valde jag Leif Olsson, 56. En riktigt stilig silverräv! Vi hade en härlig och skön natt i hans trea i ”Baggen”. Han var enormt uthållig för sin ålder. Jag njöt varje sekund. Han tyckte att jag hade en superfin kropp och gillade speciellt mina fylliga bröst och runda stjärt. Imorgon ska vi träffas och gå ut och äta en bit mat. Jag ser verkligen fram emot det. Vi får se hur fortsättningen blir.
Som jag sagt förut tycker jag du borde ställa Mårten mot väggen (och inte för att knulla) och fråga vad han gör på NKF. Du vet ju redan det, men får det bekräftat av honom! Berätta lite intima detaljer om vad Frederico gillar i sängen!
Puss, puss,
Angelica

TJOHO! Bagarmossen, 2 maj 2001

Tack för ditt välskrivna brev. Jag förstår att du hellre är ute på stan och svirar än sitter inomhus och trånar efter unga pojkar. Det stämmer att jag frigjort mig från familjen Olsson i Fruängen. Jag och Roger har en sporadisk kontakt med varandra men mer är det inte. Birger har tydligen gråtit sig till sömns varje kväll sen jag stack, enligt Roger.
Det är väl typiskt att du redan hunnit vara och nuppat med ”min” Leif. Nämn var du inte vait! Jag blir nästan lite upprörd när jag tänker på det.
Anyway, vi umgås flitigt och han är väldigt generös mot mig.
Det verkar som du haft en härlig natt med dina ”hingstar”. Mario såg välrakad och fin ut, kanske jag får låna honom någon gång?! Jag tänkte komma förbi nästa vecka eftersom jag för tillfället blivit av med jobbet. Hoppas det passar dig. Det var i förra veckan som Leif besökte mig under lunchen på jobbet på Ica. Vi kunde inte hålla oss och in stormade min chef. Han blev helt hysterisk av ilska och gav mig sparken på plats. Leif har lovat att jag inte ska behöva slava nåt mer utan han ska försörja mig. UNDERBART!! Därför funderar jag nu på att hälsa på dig i varma Neapel.
Hör av dig snarast!
Puss,
Angelica.

HOA HOA!
”Bagis”, maj 2001

Jag har redan packat resväskan. Den är fullproppad med vackra sommarkläder, tighta toppar och korta kjolar såklart. Jag anländer kl. 12:00 den 12/5 på Neapels flygplats.

Jag är lite tveksam till gruppsex med alla spagettigrabbarna eftersom jag lovat mig själv att vara trogen mot Leif. Men jag antar att det lär bli svårt. Leif är inte överförtjust att jag ska åka iväg men förstår att jag vill träffa dig.
Han betalar resan så jag är mer än nöjd.
Den av grabbarna jag kan tänka mig att ligga med är nog Marco eftersom han inte ännu varit inne i dig. Se till att ni inte hinner ”göra det” innan jag kommer!

Ikväll ska jag och Leif träffas över en skön stund i badet med gott vin och röda jordgubbar.

Vi hörs kära vän,
Angie.

Hello Monky! Bagarmossen maj 2001

Du måste hålla dig! Det är just därför du legat med både Roger och Leif som jag är så angelägen. Nån gång, måste jag få vara först!

Kan meddela att Leif är lite smålik Harrison Ford, det du! Det är jättemånga kvinnor i Bagarmossen som är sotis på mig.

Ha det bra älskling!
Angelica

Hello M! I luften 12 maj 2001

Motorerna låter inte som de ska. Hoppas du får detta brev om jag inte kommer fram. Förlåt mig för alla hårda ord.
Ha det bra älskling! Nu skakar det.
AngELi


SLUT

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur