Jag har mina fina sidor

Foto: Kim M / Syster + jag i större hår

Varje gång jag kommer till jobbet klockan 07 på morgonen och upptäcker att kollegan CJ sitter och ugglar på min plats ställer jag ner min kaffekopp på bordet och väser "piss off". CJ tittar på mig och mumlar "...alltid lika trevlig...". Sedan reser han sig upp och går.

På morgonen är det för övrigt få saker som irriterar mig lika mycket som svagt kaffe. Jag hatar svagt kaffe. Jag kräver jättestark kaffe. Min chilenske vän chockerade mig nyligen genom att ha tre små släta tedskedar nescafe i sin stora kopp - jag har fem och en halv rågade i min lilla.
More is less.
Much more is fantastic.

Kommentarer

Anonym sa…
Åhh, jag älskar nescafe... starkt sådant!
Kottemor sa…
haha,ens skrivbord är ens revir,där skall ingen vara och ställa till oreda;)
Jo,kaffe skall drickas starkt.
Det tog LÅNG tid innan jag kunde acceptera kaffet här nere i Skånelandet,helt annan vattentyp och helt annan smak gjorde att det vanliga kaffet icke funkade alls,burr.

Jazz är ngt man bör lära sig att tycka om;)
Precis som kaffe!
Jag har ju gett dig en lista nu över några riktiga gobitar,ta dig tid att lyssna på dem ngn dag,de kanske kan peta ner Lordi några steg från din lista;) ;)
Ponte sa…
Man kan INTE dricka Nescafe, bara blask... Tacka vet jag Zoegas etiopiska ekologiska som man maler själv i butiken (iallafall i Skåne), det är en kaffeupplevelse nästan lika bra som sex, men bara nästan.
Kim da Costa sa…
Ponte - Kaffe är bättre och viktigare än sex (fast vad vet jag).
Ninde sa…
Håller med kottemor. Vaf..på ditt skrivbordsrevir, det var det fräckaste! Har du ingen pli på kollegorna? Och det enda värre än för svagt kaffe är för svagt kaffe med för mycket mjölk..brr
Kim da Costa sa…
Alla - Visst är det så att man ska hålla sig på sin plats! REVIR! Vi är trots allt djur.
Kottemor - Ang. jazzen så måste jag erkänna att de två som ligger högst upp på min spellista hamnade där efter att jag (lite rund under fötterna) glömde att jag hade spelaren på repeat på just de två låtarna. Blev lite förvånad när jag såg listan efter det :)
Anonym sa…
Meh!?
Vad gör han på DIN plats??
Sånt där gör mig tokig!

Jag delar gärna med mig, men fasen om någon tar sig friheter utan att fråga. Då jäklar pinkar jag in reviret extra noga! *s*

Men kaffe?
Nä nä. DET får du inte i mig!

Jag är väl fortfarande för liten...
;)
Anonym sa…
Ha , då hade du inte gillat kaffet dem dricker på mitt jobb, typ 2 mått till 6 koppar, tänk TeVatten.

och en ska ha typ 5 koppar och 8- 9 mått, Härliga kontraster..
Kim da Costa sa…
Kaffefrågan är uppenbarligen en het potatis på arbetsplatserna. Bland annat därför vill jag hylla snabbkaffet!

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Visitkort och cola