Jag jobbar inte för skojs skull, liksom

Jag är så sur denna morgon.
Har inte fått någon lön. Ingen på kontoret har fått lön. Jag blir så trött, så trött på oprofessionella människor och jag är så trött på nepotism och "å, vi tar in min vän XX som får ha hand om lönerna hädanefter".
Gu vad jag vill att chefen ska logga in på MSN så jag får ur mig min ilska.

Rätt man på rätt plats, tack.

Jag tror jag måste bli min egen chef så att saker och ting blir GJORDA! Folk är så himla slappa nuförtiden. Visst, slappa loss så länge det gäller dig själv men i arbetslivet funkar inte det.

För att tänka positivt; jag är hemskt driftig när jag är arg.

Kommentarer

Aronson sa…
Men gå in och säg till chefen. Han är skyldig att ge dig lön i dag, det står, utgår jag ifrån, i ert anställningsavtal. Och har han inte gjort det får han väl betala ut kontant eller nåt...
Anonym sa…
Klart du ska ha lön! På dem bara! ;-)
Kim da Costa sa…
Mina chefer sitter på kontoret tvärs över gatan så vi ses inte så ofta IRL. Därför väntar jag ihärdigt på att de ska dyka upp på MSN så jag vet att de kommit till jobbet. (Vilket de gjort nu men de har inte svarat på frågan.)
Anonym sa…
Men gud, kommunicerar ni via msn? Vad tufft!
Men du vet, jag har hört att när lönen inte kommer i tid ska man få mer!
Ponte sa…
Dröjsmålsränta minst 15% per dag!
Ninde sa…
Hände en kompis till mig med denna månad. Håller med ekonomidelen ska bara funka på ett företag..buss på dem bara...grrr
Anonym sa…
Det har ju hänt någongång att det blivit strul med lönen, och man har all rätt att bli irriterad.
Att kommunicera på Msn med sina chefer låter ju lite häftigt.
Kim da Costa sa…
Tennis - Eller hur ;) SÅ coolt. Men lite irri faktiskt. Lätt för missförstånd.
Ponte - Som tur var fick jag mina cash. Men gnällde, det gjorde jag. Med all rätt. Don't mess with my cash.
Ninde - Attans. Vi måste hålla ihop. Bilda eget fack eller nåt :)
Tomas - Som sagt, hade faktiskt föredragit lite hederlig IRL-kontakt. Blir så lätt missförstånd. Men visst; skönt i vissa lägen.
Unknown sa…
Vilket sammanträffande! Jag har också blivit utan. Eller rättare sagt fått felaktig utbetalning som jag själv var tvungen att stoppa och nu blivit utan till den 31:a. Du milde tid, vilka fattiga krakar vi är.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Visitkort och cola