Psyka mig

Det är någonting som gör att personer som inte är helt stabila i psyket dras till mig. Vet ej vad det är. Det kommer inte som någon överraskning längre, efter alla dessa år. Plötsligt kommer det fram i konversationen; "jag låg på psyket för ett par månader sedan". Och så vidare.
Och så berättar de och jag lyssnar.
Det börjar bli komiskt faktiskt.
Är detta min roll i livet?
Jag börjar ju undra.

Dagens mail

"Jag tycker att du är en mycket fin person, människa och man.
Vill vara din vän".

Svar: Det är du ju redan.
(Observera användandet av ordet "man").

Kommentarer

Anonym sa…
Jag har aldrig legat på psyket. Kanske jag är en sådan som skickar dem till psyket?
Jerry sa…
Hmm... är du en snäll åskledare, tro?
Vissa har den egenskapen bara och den är inte alltid så kul att ja direkt
Kottemor sa…
Ibland är sammanträffandena för många helt enkelt och man vet ej vad man skall tro på...
Det händer märkliga saker.
Antagligen är du ju en väldig god man som de kan prata med:)
Nisse sa…
Troligtvis beror det på ditt sätt att vara; öppen, lyssnande, "ofarlig", förtroendeingivande.

Och så finns det nog många fler instabila människor än man kan tro. I alla fall är de flesta av oss det nån gång i livet. Och det man behöver då är någon som lyssnar och bryr sig.

Se det som ett kvitto på några fantastiska egenskaper som du besitter.
Kim da Costa sa…
Ni är så fina allihop.
Rörd blir jag.
Kram.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur