Tisdagstankar

En sak som irriterar mig maximalt är när folk klagar över sina dåliga förhållanden. Lösning: gör slut. Jag förstår inte hur man kan vara så respektlös mot både sig själv och sin partner att man stannar i något som uppenbarligen inte är bra. Man spiller både sin egen och sin partners tid.
Jag lovar härmed mig själv att aldrig nöja mig med det näst bästa.
Eller som Ugly Betty sa; "how do I know that I am settling down, and not just settling*?"

(*stavas settling så? ser konstigt ut)

Kommentarer

Ninde sa…
Håller med. Förutom de materiella orsakerna tror jag att många hålls kvar i gamla förhållanden av rädslan för att bryta upp och möta det okända livet utanför.

Kanske till och med behöva ta itu med egna problem istället för att bara skylla på ett dåligt förhållande? (tror settling är rätt)
Anonym sa…
Är det inte lite extremt att förvänta sig att ett förhållande alltid ska vara på topp!? Skulle alla par göra slut så snart det var i en lite svacka tror jag att det inte skulle finnas någon som skulle kunna stanna i ett förhållande längre än 6 månader.

Vet man att förhållandet är i diket ska man självklart göra slut!

Hagge

PS. Gillar att läsa alla dina funderingar :-)
Kim da Costa sa…
Ninde - I agree.
Hagge - Självklart är inga förhållanden alltid på topp (det vore ju tråkigt).Det jag menar är sådana människor som VET att det är dödsdömt men inte vågar göra något åt det. Jag har själv varit en av dem. I två år höll jag på och försökte få liv i något som var stendött. Aldrig mer.
Och tack förresten, det går så bra att fortsätta läsa :)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Visitkort och cola